Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Thursday, June 13, 2013

First Exam: Quality Control..

Assalam...






Entry simple je sebab kepenatan.. Huhuhu..

2 hari try hadam dan teliti semua soalan.. Soalan past year.. Soalan dalam buku.. Laju je tekan calculator mencari jawapan..

Maklum lah.. Quality Control.. Banyak formula banyak mengira.. Rasanya boleh ni jawab dalam exam.. Yakin boleh!!!!! Insyaallah..

Masuk je dewan exam.. Pastikan orang sebelah depan, belakang, kiri dan kanan adalah sahabat kita hehehe.. Aku pandang diorang, diorang senyum kat aku dan aku pun balas senyuman manis mereka..

Exam bermula........... Kemudian hampir 3 jam jari tak berhenti tekan calculator.. 

Masa ni dewan exam sunyi sebab semua orang tengah fokus!!

Tiba-tiba dengar suara sahabat yang kat sebelah belakang aku bercakap sorang-sorang.. "Jahanam2..!! Habis laa..."..

Aku terus berhenti menekan calculator dan termenung sambil bercakap dalam hati.. "Kalau dia yang aku tengok confident semacam je masa awal-awal masuk dewan exam pun boleh rasa jahanam.. Habis aku?? Aaaaaaaaaaaa........"...

Habis je exam.. Kertas jawapan dah diserahkan kepada pengawas yang menjaga dewan exam...

Aku pandang satu sahabat yang duduk jauh dari aku.. Aku senyum kat dia.. Dia senyum kat aku dan buat isyarat geleng kepala.. Kemudian mulutnya membuat isyarat sebutan, "Habis.. Habis..."..

Aku balas macam orang berbisik, "Sama laaa.."....

Tak dinafikan exam kali ni agak susah.. Paling susah yang pernah aku jumpa sebenarnya.. Aku tak pernah lagi rasa exam sesukar ini..

Mungkin ada hikmahnya.. 

"Ya Allah permudahkan perjalanan akhir kami di UTHM ini....."

Bukan awal sem yang mencabar.. Rupanya sem akhir ni lebih besar cabarannya...

Terima kasih..

p/s: 2 hari try fokus.. Hari lain tengok jugak tapi tak lah hadam dalam-dalam macam 2 hari yang penuh cabaran tu.. (^^,)

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3