Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Monday, December 8, 2014

Holiday di Port Dickson PART 1 (Avillion Admiral Cove PD)

Assalamualaikum




Hari tu ada janji nak update cerita pasal holiday masa first trimester kat entry ni.. Masa tu tengah mabuk teruk jugak.. Pergi holiday pun satu hari je sebab badan masih tak selesa, cepat pening dan sakit kepala.. Paling tak best kerap rasa nak tidur je hehehe..

Memandangkan sekarang menetap kat Melaka, maka tempat holiday paling dekat adalah Port Dickson.. Yeayyy Port Dickson!!!!! Last pergi Port Dickson masa umur 15 tahun.. Dah berzaman rupanya aku tak menjengah Port Dickson.. Kebetulan husband pun tak pernah lagi pergi Port Dickson, jadi sesuai lah pilihan nak bercuti kat situ..


FIRST DAY


Sehari, dua sebelum gerak ke Port Dickson kami booking hotel.. Banyak hotel yang kami survey di Agoda dan laman web yang berkaitan dengan tempahan hotel.. Lepas buat perbandingan harga, baca review dari orang ramai dan check satu-satu laman web hotel, akhirnya kami memilih Avillion Admiral Cove Hotel Port Dickson..




Sepanjang perjalanan nak ke sini, aku memang banyak diam je dalam kereta menahan mabuk dan loya.. Tapi nak jugak pergi holiday, so tanggung lah hahahaha.. Husband yang excited dan banyak bercerita dalam kereta.. 

Sampai je hotel ni, kami disuruh parking kat kawasan tempat letak kereta berbumbung berhampiran lobi hotel.. Ini lah antara servis yang best kat hotel ni sebab dapat parking berbumbung dekat dengan lobi dan bilik!! Tak payah nak menapak jalan jauh..








Sementara husband check in kat kaunter, aku pun jalan-jalan sekitar lobi dan ambil gambar pemandangan kat hotel ni.. Memang terasa tenang datang sini.. Relax je.. Pemandangan pun cantik..
Servis kat kaunter pun agak cepat.. Kebanyakkan yang datang bercuti kat sini akan komen benda yang sama.. Servis diorang memang laju!

First time kami booking bilik yang super selesa masa baru 3 hari kahwin.. Kami tidur di Pelican Hotel Batu Pahat.. Itu pun satu malam je sebab aku ada final exam.. Sambil study untuk exam esok harinya sambil honeymoon hehehe..

Setelah 2 tahun berlalu, kami pun tekad pilih bilik terbaik walaupun hanya untuk satu malam di Port Dickson.. Bilik yang kami pilih adalah View Wing..


Yeayy!!! Check in bilik..




Bila bukak je pintu, benda first yang akan kita nampak adalah almari baju, tempat letak luggage dan kasut.. Majoriti semua hotel buat macam tu hehe.. Yang bestnya jarak antara pintu nak ke almari tu luas, lapang dan jauh.. Tak sempit langsung..





Toleh ke kiri terus nampak hampir keseluruhan bilik ni.. Masa tengok kat laman web hotel memang tak dapat imagine sepenuhnya tapi bila dah check in sendiri baru tau macam mana rupa bentuk bilik View Wing ni..

Antara penyebab bilik ni jadi best adalah sinki khas di bahagian pantri.. Kabinet panjang sebelah almari tu lah pantri.. Ada sinki, kettle, coffee or tea, cawan, gelas dan di bahagian bawah tu ada peti ais.. Nak basuh cawan ke apa tak payah keluar masuk toilet sebab kat kabinet tu dah ada build in sink..




Depan pantri ada pintu untuk ke toilet/ bathroom.. Sebenarnya ada 2 pintu.. Bathroom ni boleh tembus dari pantri atau tembus dari arah katil.. 




Kalau tu aku panggil dining table lah kot sebab kami makan minum semua kat meja tu.. Pastu ada table dan kerusi untuk buat kerja.. Ruang tu kami tak gunakan pun..




Ini view dari arah pantri tadi.. Ada pintu sliding untuk tutup diwaktu malam untuk privacy.. Tapi kami tak tutup pun sebab berdua je dan tak ada orang lain.. Waktu malam memang kami biarkan sliding tu terbuka je..




Ni ala-ala pangkin berkusyen siap dengan coffee table dan terletak bersebelahan dengan balcony.. Nak santai sambil minum coffee or tea cicah biskut kering pun boleh.. Nak sembang, bergurau senda pun boleh hehe..




Sebelah tu ada katil king.. Katil tu lah jadi pojaan hatiku hehehe.. Boleh katakan aku banyak baring atas katil tu je.. Husband duduk kat dining table tengok tv.. Chanel tv kat hotel ni Astro.. Puas hati lah dapat tengok macam-macam movie..














Ini lah view yang kami dapat bila pilih bilik View Wing ni.. Kebetulan cuaca sangat baik dan selesa.. Alhamdulillah.. Memang puas hati dapat bilik ni tapi spend satu malam je.. 

Nak tau kami makan kat mana dan apa kami buat kat Port Dickson? Kita tunggu PART 2 ya hehehe..

p/s: Aku guna kamera handphone je sepanjang bercuti kali ni.. Tak guna pun dslr sebab lupa nak bawak bateri kamera huhuhu.. Entah pape je.. 


Thank you!!


No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3