Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Thursday, February 2, 2012

RED VELVET CUPCAKE [homemade by Rima Dania]

Assalam...

Seperti entri sebelum ni aku ada share tentang Red Velvet Cupcakes.. Dengan penuh semangat dan keinginan yang tinggi untuk mencuba.. Maka, aku pun buat petang tadi lepas tu bakar.. Gitu gini lebih kurang 40 minit jugak kerjakan cupcake tu..

Sementara tunggu cupcake membakar dengan bahagianya.. Aku pun baca Yasin dulu... Siap baca Yasin terus check cupcake dalam oven.. Ting!!!! Cupcake dah masak hehehe...

Kemudian sementara tunggu cupcake sejuk.. Aku siapkan cream cheese frosting pulak untuk topping cupcake ni... Disebabkan 1st time cuba buat.. Aku tak berapa nak puas hati sangat.. Insyaallah... Ada masa aku nak cuba lagi....

Nak tengok hasilnya?? Ada kat bawah ni....





Red Velvet Cupcakes yang baru keluar dari oven....
Bau dan rasa dia ala-ala butter cake jugak cuma bezanya ada sikit serbuk koko
dan pewarna merah...





Red Velvet Cupcake yang dah siap di cover dengan cream cheese frosting....






Hiasan cupcakes yang bunga tu bunga fondant yang dah instant punya..
Beli siap dari kedai hehehe...



Resepi will be upload lain kali sebab hari ni terlalu ramai bagi mesej dekat inbox fb nak mintak resepi cheesecake.. Resepi cheesecake tu asalnya frau german aku ajar... Siapa belajar bahasa german? Hehehe.. Frau tu maknanya Puan atau pun Cik..

Thanks for reading=)





No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3