Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Saturday, March 10, 2012

JOM SIHAT DENGAN CLENX TEA- testimoni from RD

Assalam...

"Hurm.. Macam dah kurus je kamu sem ni...."...... "Pakai produk apa eh boleh jadi macam ni?"... Dan tadi pulak.... "Hahaha.... Memang susut lah kamu ni...."

So.... So..... Apakah yang telah aku lakukan... Bersenam?? Jaga makan?? Jap... Jap... Pakai produk apa eh??

Hahahaha..... Senang je... Minum lah Clenx Tea ye kawan-kawan.... Bukan untuk kurus tapi untuk lancarkan sistem penghadaman... Anda minum.... Perut anda mudah nak buang air... Insyaallah tak ada kes sembelit bagai...

Tak percaya??? Try lah......

Nak kata aku gemuk... Aku tak berada pada paras kegemukan... Nak kata obes??? Hurmm... Tidak... Tidak.... Aku ni sederhana dan paras ketinggian adalah sangat ideal dengan berat badan tetapi...............

Jangan over konfiden sangat lah yang aku tak akan naik berat bedan... Maka cara untuk sentiasa maintain atau pun untuk menurunkan sedikit berat badan supaya tak naik mendadak adalah dengan minum teh ni...

Sem lepas aku minum.... Baru satu uncang aku minum.... Minum hari rabu dan jumaat aku dah pergi timbang berat badan... Turun 2kg!! Tipu dosa mati seksa... So.. Aku tak tipu lah ni... Memang betul-betul pun ada effect..

Bila aku ceritakan hal ni pada member yang nak sangat kurus tapi belum berjaya kurus... Beliau mengatakan produk ni merbahaya... So i asked why?... Sebab sekali minum, perut aku lancar dan berat badan turun dengan pantas ke??

Produk ni hanya didapati di farmasi sahaja... Dulu-dulu memang dia ada kat kedai jamu atau stokis-stokis produk kecantikkan tradisional... Tapi aku dah survey... Memang sekarang hanya ada kat farmasi sahaja... Kalau kalian beli kat farmasi... Nak kepastian yang terperinci... Go and ask the pharmacist..

contoh yang aku ambil dari google






Guna mug size ini...





Efek selepas Clenx Tea direndam dalam air panas...
Sedia untuk diminum =)



Ia telah mendapatkan kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia iaitu MAL 06111345T.... So don't afraid and have a try... RM28.80 untuk 20 uncang... 1 uncang tu kalian boleh gunakan 2 kali... So?? Maknanya.... 40 kali korang boleh guna.... Itu bermakna sebulan kalian boleh minum teh ni...

Sekarang...... Ada jugak member-member yang dah try... Aku pun tak nak lah sihat sorang-sorang... Kita kalau jumpa produk yang bagus... Affordable.. Jimat ke murah ke.... Berkesan dan menjaga kesihatan... Kita share lah dengan kawan-kawan... So... I'm happy and semua orang pun boleh happy like me...

TAPI.....................

Untuk menurunkan berat badan dalam masa yang singkat.... Hahahahahaha jangan haraplah boleh slim hanya dengan minum teh ni.....

Korang kena jugak......

1. Kurangkan makan nasi!!!!!! Ini kena displin yang tinggi... Since 2009 aku makan nasik 1 senduk jer..... Untuk 3 kali seminggu! Itu pun aku selang-seli ikut hari..

Contoh: Isnin makan nasi... Rabu makan nasi.... Sabtu makan nasi.... Hari lain aku makan mee.. Kuih-kuih... Roti... Biskut... Roti canai pun makan tapi control-control lah... Oats pun ya jugak sebab terasa kenyang yang berpanjangan, so tak perlu makan nasi..

2. Next...... Please jangan makan malam... Sunnah makan malam sebelum malam iaitu jam 7 petang ke bawah...

Contoh: Makan malam tu jadikan pada kul 7 ke... 6.30 petang ke... Rasulullah mempunyai tubuh badan yang sihat...

(I knew this from my ayahanda... Dia bagi email...) Hehehe... Ayahanda is a good penasihat dalam bab diet... Aku ngadu je aku gemok kat ayahanda... Lepas tu dia bagi macam-macam tips... Memang akan adalah sesi Q&A bab diet-diet ni dengan dia... Malu?? Buat apa nak malu... Ayah sendiri kan... Hehehe

3. Bersenam...... Paling mudah adalah dengan skipping 100 kali pagi dan 100 kali petang.. Ooopss.. Hehehe aku kadang-kadang buat 100 kali petang je..

For the girlsss... You like shopping?? Hahahaha 10 000 langkah ok sambil shopping tu kalian round lah setiap tingkat dan pusing lah shopping mall tu puas-puas... Tak cukup kat Summit... Kalian redah pulak tiap ceruk dan tingkat kat BP MAll tu...

4. Minum air untuk kurangkan kekeringan air dalam badan... Bila anda minum teh ni... Anda akan membuang air... So... Bila membuang air ni... Badan anda akan kekurangan air... So topup lah air dengan minum air mineral...


Untuk yang nak cuba... Boleh mencuba... Setiap orang lain efek nya sebab macam aku... 1st time minum memang membuang untuk 5 kali sehari... Tapi hari-hari berikutnya 2,3 kali je..... Tengok macam dasatkan?? Yang dasatnya perut aku sebab susah nak membuang... Bila ada yang membantu untuk membuang... Ia akan membuang habis-habisan dan kes perut senak bila makan dah tak terjadi..

Bayangkan kita makan hari-hari tapi tak membuang?? So... Mana tak senak perut kalau asyik sumbat je tapi tak keluar...

Ok... Ni lah entry yang aku nak share untuk hari ni... Hehehe and thanks sebab baca!


p/s: Untuk yang tinggal kat parit raja... Boleh lah ke Farmasi 1st aid berdepan dengan kfc parit raja tu sebab farmasi tu jual 20 peket untuk RM20 je!!!!!!!! Maknanya 1 peket RM1 je... Dalam 1 peket tu ada 1 uncang.. Tempat lain kompem RM28.80.. Maka kalau beli kat situ... Kalian jimat RM8.80 dah.. Betul tak??


NH Detoxlim - Natural Clenx Tea.

Formula Pelangsingan Badan Teh Hijau Organik.


Faedah:

Natural Clenx Tea tiada gula tambahan, ia merupakan satu pilihan unggul untuk kehidupan sihat. Ia digunakan secara tradisional untuk meregulasikan pergerakan usus dan mengurangkan berat badan.


Cara Penggunaan:

Masukkan 1 uncang ke dalam air panas dan rendam selama 5-10 minit. Minum 1-2 kali sehari selepas makan.


I'm a happy wife!

155 comments:

mrS pinu said...

beshnyer petua..tapi sye ni maintain jek mkn bnyak pun..heehuehheuu

IdaRaida said...

wah! nasi !!! hihihi tgh cuba,,:)

sayap terbang said...

da cuba minum da.. skrg mmg ade kesan da.. kurus sangat2 da skrg neh.. bdn pown tough abesh da neh.. hahahahahaha

RIMA DANIA said...

MrsPinu: hahahaha untung lah mu mek.....

RIMA DANIA said...

IDA: hahahaha....usaha tangga kejayaan ida

RIMA DANIA said...

ST: eeeiiiiiiiiiii tolong lah... makin tembam adalah

sayap terbang said...

haha alaa mane ade.. hehe selim melim taw skrg neh.. hihi

Anonymous said...

baru 1 hari minum, tiap kali nak buang air kecik, pasti buang air besar pulak. memang mcm tu eh? mcm air pulak tu. should I be worried? or tu perkara normal je?

RIMA DANIA said...

Anon: Saya pun kerap jadi macam tu masa mnum clenx tea...nasihat saya.. kalau dah dpt berat bdn yang ideal, you can stop using the product & just jaga pemakanan dengan teratur supaya dapat kekalkan berat yang you nak =)

Anonymous said...

1st time minum jd cirit birit. maybe sbb buat teh pekat sgt kot. tp bile kurangkn sikit kepekatan bru ok.badan rase ringan n kurang letih.

RIMA DANIA said...

Anon: Saya buat penuh 1 mug.. Lepas minum.. Saya tuang lagi air mineral penuh satu mug dan minum lagi... Kemudian baru saya buang tea bag tu.. Bila saya dah start BO.. Saya akan minum lebih 1500ml air mineral dalam sehari.. Saya galakkan kalau ambil clenx tea dan kerap buang air, jangan lupa ganti semula air yang hilang dalam badan dengan meminum banyak air mineral atau jus buah untuk elakkan badan kita kering dan lemah.. =)

Anonymous said...

orang yg tengah breast feeding boleh ambik tea ni ke'?

RIMA DANIA said...

Anon: saya x pasti kalau breastfeed sesuai tak minum..kena tanya ahli farmasi yg jual =)

hikmi said...

Mmg jd..dlu ade amek bnde ni..da rase kacak sgt..bnde pn da abes..skang da x kacak blk :-(

RIMA DANIA said...

Hikmi: hehe kalau x ambil clenx tea kena control makan dengan senam secara konsisten.. kalau saya tak sempat nak senam..harap clenx tea jelah membantu turunkan berat badan..

Unknown said...

Sis baru cuba satu uncang...gamak nya malam ne tido dalam toilet la hehehe..tq info Terbaek...Dan jimat ...lagi Sihat...

RIMA DANIA said...

Umi Kalsom: Insyaallah akan ada hasil yang baik menanti hehe... Buang air sebab kesan dari clenx tea tak sama macam buang air sebab diarrhea.. Perut akan lebih kempis dan pinggang akan lebih kecil.. Badan rasa ringan dan bertenaga =)

sHi Ma said...

Br dgr pasal tea ni... Sbb tu google... Thanks sis for info... Msti cuba ni...

RIMA DANIA said...

Shi Ma: selamat mencuba =)

lilysuria said...

Tadi kawan opis baru rekemen. Dia dah minum 2 hari. Hasilnya buang air sangat² lawas dlm jumlah yg banyak (mungkin semua toksik dikeluarkan). Badan pun jadi ringan & yg paling best, lambat rasa lapar!! Dia beli kat kedai ubat je, kat sini dlm RM27 utk 20 packet

RIMA DANIA said...

lilysuria: kalau minum clenx tea ni dia ikut badan jugak.. ada minum buang air besar lawas smpai banyak kali.. sekali,dua mmg x cukup pergi tandas..ada pulak yg sekali,dua je dah beres hehe.. tapi effect yg saya sendiri rasa, perut mmg kempis lepas buang air..dia clearkan semua apa yg ada dlm perut.. =)

Anonymous said...

assalam..nk tny la,pz kte mnum teh ni bpe jam ek kte akn mle rse nk mbuang?

RIMA DANIA said...

Anon: Ikut badan masing2.. ada kawan yang minum tunggu 8jam.. saya minum kadang2 kena tunggu 8jam jugak.. kadang2 sampai 12jam pun ada.. =) jadi saya prefer mnum sebelum tidur (10 malam) dan esok pagi saya lawas..

Anonymous said...

hi, saya pun ada mencuba minum clenx tea. ya first tym saya minum mmg ke toilet je destinasi.. hari seterusnya, sudah kurang ckit nak pegi toilet tp ttp juga nak buang air besar tiap2 pagi . gud produk :)

RIMA DANIA said...

Anon: Walaupun kerap nak buang air besar tapi tak sama kesannya macam orang yang tengah kena diarrhea.. =) Apa-apa pun jangan lupa minum air mineral.. Jangan bagi badan kekurangan air selepas buang air besar(^^,)

annaliazakariah said...

Br try 2X. Beli untuk hubby sbb kesian dia, perut dia boroi sbb saya selalu ajak makan malam (kes makan lepas habis kelas malam).

RIMA DANIA said...

annaliazakariah: saya pun ada suruh husband minum tapi dia x minat pulak hehe..

Syeeda said...

baru nak try.. bdn dah naik sgt2. google2 dulu ni..

RIMA DANIA said...

Syeeda: Saya pun masa try clenx tea ni disebabkan berat badan naik mendadak sebab tak jaga makan minum.. lepas guna ni berat badan dah turun.. sure tak perlu minum selalu lagi.. =)

Unknown said...

salam rina, saya .br cuba minum masa sahur td. sejak pukul 6.50pg tadi dh 2x ke tandas. bagus betul la produk .ni..

RIMA DANIA said...

Intan Elly: Lepas minum clenx tea saya galakkan sangat2 pengambilan air mineral sebab badan akan kurang air selepas buang air besar.. Apa-apa pun jangan lupa topup badan dengan air =)

Anonymous said...

Assalamualaikum sis... nak tanye dulu sya mnum clenxtea nie. Bila minum esok paginya sya mgalami skit perut yg sgt..sgt... then blik² msuk toilet. Pastue rasa nak muntah... sis rasa clenxtea tue sesuai dgn sya ke tak? Dah dua kali mnum, sma juge sakit prut yg mlmpau. Nak try utk kali ketiga tpi takut pula..

RIMA DANIA said...

Anon: Saya bukan penjual, pengedar atau penasihat penggunaan produk..

Saya cuma pengguna biasa sama macam anon.. Saya tak mengalami masalah sepanjang minum clenx tea ni.. Alhamdulillah semua okay...

Kalau anon inginkan maklumat lanjut, anon boleh cuba tanya kat ahli farmasi tempat anon beli clenx tea ni..

Lain orang lain efeknya.. Saya pun dah 4 bulan tak guna clenx tea =)

Unknown said...

Salam, saya Rasa nak try NCT lepas Baca blog awak, saya kurus he tapi sembelit, bulan puasa Ni sesuai ke minum NCT

RIMA DANIA said...

kamal mohd:

saya pernah minum masa bulan puasa tapi saya minum selepas berbuka.. sebab boleh topup badan dengan air mineral lepas buang air besar..

bukan apa..takut badan terhidrasi dan kering bila buang air besar secara kerap pada waktu siang masa tengah puasa ni.. badan akan letih dan tak baik untuk kesihatan..

lepas bulan puasa baru boleh minum ikut suka siang atau malam.. apa-apa pun bagus minum malam biar buang air secara lawas pada keesokkan paginya.. =)

Anonymous said...

salam. nak tanya, boleh tambah gula ke masa bancuh tu atau bancuh kosong mcm tu jek? tq

Anonymous said...

Sye pon dah try since thun lepas..berat mmg turun n sedap je..ringan je bdn kan..mcmne tak turun badan kalau dah nak makan pon cam malas..mkn sikit je..tpi air mesti minum bnyak2.. buat ganti tenaga..lagi plak sye mmg ade masalah nak membuang..anak da 3..so nak meneran tu agak fobia..takut buasir..so better take clenx tea ni..

RIMA DANIA said...

Anon: Salam, saya tak tambah gula tapi kalau nak tambah tak apa kot hehe sebab teksturnya macam teh biasa cuma ada efek lah sebab lepas minum kita akan rasa nak buang air..

RIMA DANIA said...

Anon: Salam, kalau jenis susa buang air saya memang syorkan ambil clenx tea.. asalnya saya beli clenx tea sebab susah buang air besar..lepas minum terus ok dan dalam masa yang sama berat badan turun..

Unknown said...

Salam..berapa lama kita blh lihat kesan minum clenx tea ni? Sy pun nk cuba..

Anonymous said...

Salam,rasa die mcmna.. ok ke?

Unknown said...

Sy ambil juga...memey kategori obes...br 9 hari...bl buang air besar...emmm mcm lemak je...kelebihan teh hijau ni singkirkn toksik...

Anonymous said...

Baik sekali petua ni...pasni msti gua dpat bdan time skola menengah dulu...hahahaha

Anonymous said...

Hai dear...saya pon baru cuba hehe..mmg jmpa cik tan je la kejenye .

RIMA DANIA said...

Surina Mahdi: Badan saya ambil masa 2 hari untuk turun.. Depends pada badan masing-masing ;)

RIMA DANIA said...

Anon: Rasa dia macam green tea cuma tawar tak ada gula sebab saya tak letak gula ;)

RIMA DANIA said...

Mazlan: Kena minum air masak kalau tak nak badan dehydrate ;D

Anonymous said...

Sy tgh mgamal minum ni jgk... efeknye asik ke tandas je... lenguh rasa kaki..hihi... sy minum ni hnya hujg mggu je sb klu ari bkeja xlarat nk kuar msk tnds je... ape2pn produk ni tbaikkkk!

RIMA DANIA said...

Anon: Saya pun tak terkecuali.. Nak minum pun pilih hari takut tengah exam terasa nak ke toilet.. Tapi efek setiap orang berbeza-beza.. depends pada badan masing2 ;) Ada sesetengah orang okay je.. Tak berulang ke bilik air.. :D

Anonymous said...

Memang kena ari2 mnum ke atau selang sehari?? Sy krus tp prot muncet so baju pkai saiz s..dr blakang ok..ble depan alamak prot pulak mngacau kadang suke tarik handbag tutup perot..bujang kang org igt prgnant plak..hehe

RIMA DANIA said...

Anon: Minum bila perlu je.. Rasa nak minum boleh minum.. Kalau dah tercapai hajatnya.. Boleh stop terus dan jaga pemakanan + senam.. Dulu saya minum masa weekend je.. Sekarang ni dah nak dekat setahun x minum..

Anonymous said...

Salam sis.nak tye la.tea ni utk detox kn.so if kte consume any beauty supp utk skin,bole ke minum teh ni?tkot nti ble mnum teh ni n mkn beauty supp,supp jd xmujarab pulak.hee...need ur advise :)

RIMA DANIA said...

Anon: Saya hanya pengguna biasa bagi produk ni ;)
Sepanjang minum saya cuma ambil evening primrose.. saya minum sesekali je..sekarang dah stop terus sebab berat badan dah tak naik banyak :)

Unknown said...

Saya dah lama minum clenx tea.. Alhamdulillah sistem pembuangan ok.. badan jd ringan.. syok sgt2.. skrg still minum lg..

Unknown said...

Saya dah lama minum clenx tea.. Alhamdulillah sistem pembuangan ok.. badan jd ringan.. syok sgt2.. skrg still minum lg..

RIMA DANIA said...

edarass mohdrashid: saya suka minum sebab badan jadi ringan ;)

Anonymous said...

X sabar nye balik ni nk g farmasi... Harap2 percubaan kali ni menjadi.. Thanks sis for ur information... ����

Unknown said...

salam sis..nk tnye..klu bdk2 umo dlm lingkungan 10-12 thn yg sembelit leh amik tak teh ni?

Unknown said...

Ada sesiapa blh bantu...sy nk kuruskan badan nk amalkan cleanx tea ..dlm masa yg sama sy risau klu sy mgandung (peringkat awal)takut bahayakan kandungan..blh ke sy amalkan cleanx tea ni

RIMA DANIA said...

Anon: Good luck!!!

RIMA DANIA said...

Marina Ina: Better sis tanya orang yang jaga farmasi.. Mungkin dia ada jawapan ;)

RIMA DANIA said...

Maria Sheila: Saya ada terminum masa saya pregnant tapi sebab kandungan saya memang ada masalah dan clenx tea bukan lah penyebab kepada masalah kandungan saya.. Tapi kalau saya tau saya pregnant, saya tak akan minum sebab saya tak berani ambil risiko :)

Anonymous said...

tapi saya minum tea ne ambil masa juga nk trun saya x makan nasi juz makan biskut aje dalam masa sebulan dan tea ini saya buat minun cam air masak 1 hari 3x saya minum petang pergi jogging dari berat badan 96 sekarang 79 sekarang so saya skg ne still minum dan memang ia terbaik dari ladang hanya mengambil masa 7 bulan saja dan bulan pose lagi elok minum tea ne sebab jika perut kosong ke atau anda bersahur lagi elok dia buang semua pekara sebab bila asid dalam perut banyak ia akan kikis lemak kita so ia akan jadi toksik so masa kita buang air besar najis yang hitam tu adalah toksik berlebihan dan yang najis terasa cair tu adalah asid so asid+toksik+lemak akan follow keluar sekali sebab saya sendiri boleh jangka benda sebab perut saya dulu serius besar gila dah gaya orang mengandung sekarang alhamdulilah boleh dah ada 6pack hurmm selamat mencuba

RIMA DANIA said...

Anon: Tumpang happy jugak :)hehe..

Leena said...

Salam..saya pengguna baru nh dtoxslim nie... doakan semoga saya berjaya dalam kesihatan ye... niat nak kurus pun ada gak nie...sebab bila pakai seluar ada bahagian yg ketat... hehehe... doakan saya berjaya ye...

RIMA DANIA said...

Leena: Jom kurus sama-sama.. Good luck!! hehe

RIMA DANIA said...

Leena: Jom kurus sama-sama.. Good luck!! hehe

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hi Sis, thanks for your info. i baru start minum.. i have no constipation problem.

DayahRocd said...

Ibu hamil boleh minum x? I dah 4 month. Sering sem elit n dh lma x membuang huhu

RIMA DANIA said...

Pugenish: Good luck!

RIMA DANIA said...

Nurhidayah Rosidi: Saya pun tengah pregnant & saya tak berani minum takut ada side effect..

Unknown said...

salam, clenx tea nie orang yg blum kahwin boleh minum ke?

RIMA DANIA said...

cocopie fiza: semua orang boleh minum tak kira dah kawen ke belum sebab ni produk untuk sistem perkumuhan

Anonymous said...

ada efek buruk ke kalo minum tea ni selama setahun? masa period ble minum?

Unknown said...

HI SALAM...DLU SY PERNAH BELI.BUKA SEUNCANG JE XMNUM ...BRU2 NI, JUMPE KAWAN.TP DIE LLKI.DIE MMG JNS JAGA BDN.DIE CKP DIE DA TURUN LG 4KG. SY TNY CMNE...DIE CKP MNUM TEH NI DGN SATU BOTOL AIR BESAR. SEKEJAP JE DA TURUN BERAT BDN DIE..SO LPS DGR TU TERUS RASA SMGT..N GOOGLE TERJMPE PULA BLOG AWK..MMG SY AKAN BELI JGK N AMALKAN..X TAHAN DGN MASALAH BERAT BDN BERLEBIHAN SKRG NI..KEJE ASIK MKN MKN N MKN TDR :) THANKS FOR SHARING!

RIMA DANIA said...

Anon: Masa period boleh minum.. Saya amalkan clenx tea bila2 saya nak kecuali bila saya mengandung dan ada niat nak breastfeed baby memang saya akan stop sepenuhnya..

RIMA DANIA said...

Logistics Mmm: Selamat mencuba.. Kalau ambil cleax tea ni memang kena minum air masak banyak supaya badan tak kering..

Kalau ada penimbang, boleh monitor selalu penurunan berat badan.

Alhamdulillah macam saya dalam masa 2 hari boleh turun 2kg..

Andai kata dah dapat berat badan ideal, nak stop pun boleh.. Tak ada masalah cuma kena jaga pemakanan dan kalau ada masa exercise :)

Farra said...

Hye rina! i baru nak beli CT esok. Hehe harap harap selim balik macam form 5 dulu :)

RIMA DANIA said...

Farra: Good luck!!! hehe

Unknown said...

Br nk try green tea tp yg cleax tea ni pn mc best je sbb sy bile diet jd sembelit pulak.. 1 uncang bole guna dua kali kn so klu sy mnm mlm b4 tdo uncang tea tu bole smpn tok guna mlm.esknye or kne bancuh terus tok kali ke2 then air tea tu smpn?

RIMA DANIA said...

Ahmad Saifuddin Mohd Yusof: selalunya saya dah habis minum satu round, saya akan terus tambah air masak dalam bekas yang sama dan simpan dalam peti sejuk.. malam atau esoknya saya akan minum :)

Anonymous said...

Salam.nak tanya kalau sy minum green tea biasa cth jenama lipton or boh efek sama tak mcm clenx tea ni?boleh kuruskan bdn jugak tak? :)

RIMA DANIA said...

Anon: Salam, saya rasa tak sama.. Boleh check kat bahagian ingredients :)

mia said...

sis tea nie pahit tak?

RIMA DANIA said...

Mia: pahit sikit je hehe

Khaliyana said...

Tea ni mmg bgs.. sy minum 1 week, 2kg turun.. mslh sy 4-5 hr br 1 kali buang air besar,, menyebabkn perut sy buncit sgt,,

Khaliyana said...

Tea ni mmg bgs.. sy minum 1 week, 2kg turun.. mslh sy 4-5 hr br 1 kali buang air besar,, menyebabkn perut sy buncit sgt,,

RIMA DANIA said...

Nana Khaliyana's Wagiman: saya pun masalah sama macam awak jugak.. lepas minum clenx tea, saya rasa perut lega & selesa sebab dapat membuang dengan lancar ;)

Felicia said...

I just started mnum clenx tea ni mlm td. N hoping for a gud result. Ou ya sis Rima guna 1 uncang utk 2 kali eh?

RIMA DANIA said...

Felicia: Good luck!! Ya, saya guna 1 uncang tu 2 kali sebab teh nya pekat.. Boleh guna 2 kali..

Unknown said...

hi sis, i just want to ask about detox tea water, i baru start minum after lunch tadi, so i rendam after 10 minutes dlm botol, i kluar kn and letak uncang tu dlm cawan, after i dh habis minum detox,

i put back the same uncang and tunggu lagi 10 minit , and then kluar kn uncng and throw it and i ltk botol dlm peti sejuk for dinner nnti, so my question is, is this the correct way ? Hope you will reply as soon as possible

Unknown said...

or i tak perlu buang uncang tu sblum ltk dlm peti sejuk?

RIMA DANIA said...

Syamimi Amin: Boleh jugak buat macam tu.. Kalau saya, saya rendam dalam botol lepas tu simpan uncang tu.. dah habis minum 1st round, saya tuang semula air panas dlm botol dan masukkan balik uncang dalam botol.. saya simpan dalam fridge untuk diminum esoknya pulak.. tapi kalau nak minum untuk malam after dinner pun ok :)

Unknown said...

Haha..baru je beli td.. selalu tgok iklan kat tv, tdetik plak hati nak beli..well msalah sembelit yg dasat 1week myb 1 or 2kli jer jmpa tndas..tiap2 pagi makan pisang still the same :( n berat bdn yg mlmpau2 jga even pon diet yg sgt rumit..mm...wishhh me luck! :D

RIMA DANIA said...

Datin Thierry: Saya pun alami masalah yg sama & saya rasa clenx tea salah satu cara untuk kurangkan sembelit dan bantu untuk turunkan berat badan yang paling best saya pernah cuba:)
GOOD LUCK!!!

Anonymous said...

kalau da mnum ni.. then kita berhenti macam mana? badan naik balik tak.?

RIMA DANIA said...

AmirulMio FARAMIRUL: Hai :)
Okay sebenarnya badan naik ni bukan salah produk.. Maksudnya after stop ambil produk, tiba2 badan naik.. Badan naik selalunya sebab kita tak maintain kalori intake, senaman tak konsisten dll..
Masa ambil produk pastikan jaga makan dan ada jadual senaman.. Insyaallah cepat turun berat badan.. Tapi bila dah stop ambil produk, masih kena teruskan usaha kawal pemakanan dan senam :D Insyaallah berat maintain je..
Saya pernah stop minum clenx tea hampir setahun tapi berat badan macam tu jugak sebab saya dah terbiasa kawal makan & ada buat senaman bila ada masa lapang..

Unknown said...

sis, nak tanya...boleh ke minum utk orang yang tengah merancang utk hamil? saya dah lama minum teh ni...tapi baru je kahwin dan merancang untuk ada baby sekarang...takut ade effect pulak kat kesuburan..so boleh je minum atau kene stop dari sekarang?sbb saya tahu product ni xsesuai utk ibu mengandung..

Unknown said...

Da mnum 2hri da tp xd berak2 pon..ermm cra sy mnum 1scket sy bncuh 1000mls..mnum utk 2x..pastu trus buang scket tuh...betol x cra sy sis

RIMA DANIA said...

Nor Hidayah: sorry sis saya tak pasti pulak kesannya macam mana untuk orang yang conceive baby..

RIMA DANIA said...

Syafieza Stelleto: lain orang lain kesannya sis.. tak sama efeknya.. saya dengan husband pun dapat efek yang berbeza-beza walaupun dua-dua minum clenx tea..

Anonymous said...

Klu kita amalkan setiap hari ada kesan apa2 tk utk jamgka panjang

RIMA DANIA said...

Anonymous: depends pada badan masing-masing..ada yg serasi, ada yg tak.. dari segi kesan long term untuk saya tiada masalah.. saya consume produk ni bila perlu sahaja..saya pernah stop guna setahun, dua tahun dan consume semula.. setakat ni semuanya okay untuk saya ;)

Unknown said...

Boleh ka sy mkan nie utk detox kasih bersih dalaman saya. Supya supplement yg sya mkan lbih efektif

Anonymous said...

dh dua minggu try.... turun 2 kg...minum pun start puasa aritu...best produk nii

Anonymous said...

Boleh minum hari2 tak..ada kesan sampingan utk jangka mass yg pnjg...sebab sy risau juga SBB bila kita minum hari2 uses kita akan berkerja keras so akan BG tekanan dkt usus..mohon pandangan


Unknown said...

Sy baru je amal kan teh ni tak sampai 1 bulan tapi badan terasa ringan, perut tak buncit.. Sy amalkan minum teh ni sebelum tido + lemon.. memang lawas lah membuag.. sy jugak minum air 3l sehari 😊 Tapi sy satu perkara sy musykil, sy membuang najis dengan lendir kdg2 membuang hanya keuar lendir shj.. boleh tak sy tau tu lendir ape 😥

Unknown said...

Sy baru je amal kan teh ni tak sampai 1 bulan tapi badan terasa ringan, perut tak buncit.. Sy amalkan minum teh ni sebelum tido + lemon.. memang lawas lah membuag.. sy jugak minum air 3l sehari 😊 Tapi sy satu perkara sy musykil, sy membuang najis dengan lendir kdg2 membuang hanya keuar lendir shj.. boleh tak sy tau tu lendir ape 😥

Faten Nurhidayah said...

Kalau xsilap, lendir tu lemak yang dah cair. Tolong jawabkan. :)

Faten Nurhidayah said...

Kalau xsilap, lendir tu lemak yang dah cair. Tolong jawabkan. :)

hafiz said...

Macam mna jika kta mnum 2x pda msa yg sma that mean lpas mnum Kali pertmna trus bncuh tuk kedua

hafiz said...

Macam mna jika kta mnum 2x pda msa yg sma that mean lpas mnum Kali pertmna trus bncuh tuk kedua

Unknown said...

Assalamualaikum sis . Saya dah lama tekad utk menurunan berat badan tp lmbat . Mungkin faktor sya makan xmenentu . Jadi baru2 ny sya bru tahu tentang khasiat green tea ini . Lepas membaca apa yg sis tulis sya rsa lbih bersemangat utk mencuba . In shaa Allah dgn izin Allah . sya target 10 kg . Doakan sya ok.

Anonymous said...

Salam sis. Sy baca semua komen disini dah sis sangat sabar membalas semua komen. Sy pun baru cuba clenx tea ni. Lps baca blog sis rasa lagi semangat pulak nak consume tea ni ehehe. Semoga kita sama sama sihat dan dpt berat badan yg ideal :)

whiteroses2106 said...

Sy baru ja minum 1 sachet tea NH nih.. Alhamdulillah dan rasa terkejut pun ada,perut da kempis sikit laa.. Rasa ringan jaa.. Membuang kompem laa.. Thanks sis atas info kat blog sis nih.. Kalo tahu awal,dr dulu lg try xdak laa abis duit beli pil nk kurus.. Huhuhu.. 😉

whiteroses2106 said...

Sy baru ja minum 1 sachet tea NH nih.. Alhamdulillah dan rasa terkejut pun ada,perut da kempis sikit laa.. Rasa ringan jaa.. Membuang kompem laa.. Thanks sis atas info kat blog sis nih.. Kalo tahu awal,dr dulu lg try xdak laa abis duit beli pil nk kurus.. Huhuhu.. 😉

Unknown said...

frstime n frstday guna....perghh perut asik memulas nk g tandas...trasa jgk perut kmpis skit...klo x cm preggy 3bln da...tqsm 4 the info...lpasnim kne jimat la uncang sbn da 2bag mbzir sbb xtaw ley guna 2x...huhuhu

Unknown said...

frstime n frstday guna....perghh perut asik memulas nk g tandas...trasa jgk perut kmpis skit...klo x cm preggy 3bln da...tqsm 4 the info...lpasnim kne jimat la uncang sbn da 2bag mbzir sbb xtaw ley guna 2x...huhuhu

khairi pnkpp said...

Kalau perah lemon ok x..bru sedap..

Unknown said...

kena minum 2 kali sehari ke atau boleh minum sebelum tidur je ?

kisah kasih said...

x faham cara guna uncang nya...saya baru try lepas lunch ni tadi. dah rendam untuk first 10 minit, saya buang uncang tu. atau uncang tu boleh guna untuk berapa kali bancuh teh yer puan? mintak pendapat coz sy nk sihat kurus juga.

Unknown said...

assalam, saya nak tanya. saya baru guna utk beberapa sachet. and saya nak tanya kan dah nak dkat puasa, kalau puasa mcm mana dia punya cara nak minum clenx tea ni? harap fast response

Unknown said...

Salam sis kalau time pereod boleh minum ke

Unknown said...

Salam sis kalau time pereod boleh minum ke

Unknown said...

boleh minum ker semasa period?

Veron's Junkies said...

wah!! this is good news! saya pun baru hari ni beli. memang intention nak kurangkan berat badan. bila baca apa yang kak tuliskan di sini, lagi confident lah nak minum clenx tea ni. hehehe~ terima kasih sebab review! =D p.s- comelnya baby akak... <3

Unknown said...

Ada kemungkinan merisiko kan usus kita x kalau hari hari minum detox ni? saya da cuba dan memg berkesan turun kan berat..Tp risau lak dgn kesan sampingan if ada laa

Anonymous said...

Kalau bancuh ni letak stivea buleh ke? Madu asli atau gula tanpa kalori tu

Unknown said...

Hi sis saya baru ja mengandung. Saya minum trus dari slepas periode dan saya dah lambt dtg bulan shari shaja kepas tu check pregnant. I think no effect kalau mnum CT kalau nak merancang pregnant

Anonymous said...

banyak membantu.thanks sangat2..semoga berjaya semua.still sihat dan cergas!

Unknown said...

Tk payah ubuh gula ke

Unknown said...

Askm.dah try 1 uncang,kn ulang p toilet je.3-4 jam skali...dah pedih dah...normal@ tak....takut jugak.

Unknown said...

Salam nak tny detoxlim ni ada caffeine ke

ayu marni said...

nak kena try gak la.. lepas raya haji hari to nak membuang masalah plak.. perut nak tua

Anonymous said...

Sis.. Nak tanya. Kalau bancuh clenx tea dengan lemon ke apa ke boleh ke??

Unknown said...

Klu datang bulan boleh minum teh ni ke.?? ?

Unknown said...

Tq Info😚

Anonymous said...

Sis, nak tnya. Kenapa selepas minum clenx tea, dalam jam 2 pagi saya mesti terbangun dan mata segar sehingga subuh. Lps tu baru rasa mengantuk. Sebab apa yer ?

Unknown said...

teh ni memang terbaik.. sebab sy susah nk membuang ..seminggu kadang 2kali aje g toilet.alhamdulih perut kempis badann jadi ringan

Unknown said...

teh ni memang terbaik.. sebab sy susah nk membuang ..seminggu kadang 2kali aje g toilet.alhamdulih perut kempis badann jadi ringan

Unknown said...

teh ni memang terbaik.. sebab sy susah nk membuang ..seminggu kadang 2kali aje g toilet.alhamdulih perut kempis badann jadi ringan

Unknown said...

sa pn br nk try jga detox tea nii..hrp hsrat sa nk dptkn brt bdn ideal t'cpai..hehe..

Unknown said...

Sy baru minum 1 mggu...mmg asyik pergi toilet lah...

Unknown said...

Bagus Teh Ni..mmg berkesan...

Unknown said...

Sya bru nak try minum teh nie..mudah2an bkesan lah untk trun kn brat bdan sya nie

Unknown said...

Sama la kita,bru dgr... Badan kita gemuk sgt 75kg. Nk kurang kan cikit berat badan. Orang semua cakap gemuk. Alahai... Pning pkir,nk buat mcm mana,nk bl ubat kurus risau kot efect...da la mahal. Lau clenx tea ok la,harga. Tq semua. Nk cuba jgk. Insyallah.

Unknown said...

Hai korang... Bestnya. Nk try jgk la,nk g cr farmasi hari ni gak. Sbb sy pun jnis susah membuang,kdg2 trase keras perut,4,5 hari ada xmembuang. Perut jd keras dan sakit. Mesti cuba ni.

Anonymous said...

Clenx tea ni mengandungi kafein tak? Bahaya tak klau minum tea ni pastu consume collagen?

Unknown said...

Xpya la.. Hiihi.. Xpya pkai gula pun sedap daa

Unknown said...

TQ sis seb kongsi ilmu yg sangat bermanfaat... Saya mula minum hari pertama 5,6 kali ulang alik ke toilet.. Hari kedua dah ok skit dan seterusnya.. Saya cuma ambik time mlm saja mnum lepas maghrib... InsyaAllah esoknya terus membuang dengan bahagianya sambil tersenyum heheheh i love it 😘❤️

Unknown said...

Klu boleh jgn ambik skli collagen... Seminggu just minim 2 kali sahaja... Jgn makan skli dengan collagen takut nnti dia buang skli collagen. Jadi rugi kurg keberkesanannya

Unknown said...

Boleh je minum,..tapi gap 5-8 jam...baru boleh amik any supp yg lain...

Unknown said...

saya baru 3 hari cuba teh ni memang kerap buang air tapi yang seksa nye tinggal ng mak asyik makan jer 😅 berat saya 70

Unknown said...

Untuk yg ada penyakit gastrik boleh minum ke sis

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3