Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Saturday, April 6, 2013

MERAJUK!!!!

Assalam...


Mereka main playstation game bola sepak, nascar...bla bla bla.... Berjam-jam mereka main lepas tu gelak-gelak... Cakap pasal bola sepak... Lepas tu sambung gelak-gelak lagi.. Mujur lah ada 4 orang je.. Yang sorang lagi dah balik GMI pagi tadi.. Kalau tak, ada 5 orang lah sibuk main bola depan tv hukhukhuk...






Makin rancak mereka main.... Mereka terlupa aku ada... Aku ni bukan kaki game, bukan kaki bola... Memang susah nak masuk lah... Hahahaha... "Bila nak tengok TV ni... Kejap lagi ada cerekarama..." Aku dah start bagi siren..

Okay.. Diorang jawab, "Kejap-kejap..."...

Tunggu punya tunggu tak jugak tamat permainan diorang ni... Tiba-tiba tekak rasa nak mengunyah jajan, "Boleh tak sesiapa tolong pergi kedai?"

"Jap lagi.. Pukul 11 eh..." Adik aku jawab... 

Ha?????? Pukul 11 malam baru nak keluar rumah pergi kedai...

"Tak nakk.. Nak sekarang... Nak sekarang jugakk..." Perangai budak kecik dah start keluar..

" Awak nak suruh beli apa?" Adik aku tanya..

"Rasa nak makan Maggi Cup lah..." Memang terasa pulak nak makan Maggi Cup hehe..

"Kita nak main dulu... Nanti pukul 11 kita keluar tau.." Adik aku yang sorang ni kaki layan aku bila aku datang mood nak merajuk, nak mengada-ngada.. Dia lah yang paling sanggup buat apa saja...

"Tak nakkk.... Awak tipu.. Awak tipu!!!" Dah start nak merajuk...






Aku pun dah berjam-jam duduk tepi diorang.. Sambil main handphone sambil mengharap akan tamat lah perlawanan ini.. Ooo.... Tidaaaaaak... Mereka meneruskan jugak...

"Dah laaahhh... Nak tidur lah macam ni!!" Aku dah merajuk level 9...

Naik tingkat atas masuk bilik Umi.... Mengadu...

"Umiiiiii......"

Umi tengah sibuk dengar ceramah Ustaz Kazim kat laptop atas katil... "Apaaa.."

"Diorang tu main gamee jee... Boringgg..." Aduan dimulakan...

Tiba-tiba adik bongsu aku menyampuk... "Ishh.. Awak ni.. Kan abang Faiz tengah main tuu.."

"Boringggggggggggg...." Keluar bilik Umi terus masuk bilik aku pulak... Nampak ada mask Body Shop atas meja make up... Terus tepek kat muka...






Tengah merajuk lah ni... Gara-gara tak berjaya merampas TV dari mereka.. Yelah kan... 4 lawan 1.. Memang lah aku yang kalah...

Akhirnya... Ambil keputusan..............






Bukak laptop dan tengok cerita korea.... Gelak sorang-sorang depan laptop.. Kenapa lah tak terpikir nak tengok cerita korea dari tadi... Terubat lah sikit rasa merajuk tak tentu pasal tu hehehe...

p/s: Dalam pada tengah menaip entri ni... Hahahaha husband call aku.. Dia kat tingkat bawah.. Aku dalam bilik... "Meh la turun bawah.. Ni ada Maggi Cup ni... Hehehehe".... Aku pun macam terkejut... Aikkk.. Pergi kedai jugak akhirnya adik aku tu.. Aku balas semula, "Alaaa nak pujuk lah tu kan?" Hehehe.... Okay lah korang.. Aku nak pergi makan Maggi Cup kejap... Tataaa... Hehehe..

Terima kasih...

p/s: Jom cuci mata Samsung Galaxy Note II LIMITED EDITION.... Comel sangat warna PINK... I wonder... If.. Si PINK itu menjadi milik aku... hehehe...

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3