Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Friday, February 22, 2013

Husband yang PERFUME lover..

Assalam...


Bila mengenangkan perfume kat rumah sewa (JB) dah habis... Teringat pulak kat husband yang obses dengan perfume dan wangi-wangian... Dia ada macam-macam koleksi bau-bauan perfume dan pernah guna macam-macam brand perfume sama ada yang murah atau yang sedikit mahal.. Yang paling mahal belum pernah try lagi hehe.. Maybe sooner or later, I should give him as a present kan? Hehehe...

Aku selalu perasan bila shopping barang rumah macam ubat gigi ke, sabun ke, syampu ke.. Mesti husband hilang dari pandangan... Nak carik dia senang je.. Hehe dia mesti tengah cuba, try and test perfume kat aisle yang penuh dengan pelbagai jenama perfume...

Biasanya aku akan tanya, "Perfume abang dah habis ke?"... Husband sengih je sambil spray perfume kat baju dan ambil baunya.. Bila dia tak suka dengan bau tu, dia letak balik perfume tu ke tempat asal.. "Ada lagi.. Saja je nak tengok bau-bau lain.. Perfume yang ni best.. Cuma try bau..."..  Bila aku bau, memang aku tak dapat nak sangkal.. Dia memang bijak pilih perfume dan tak pernah aku complain perfume yang dia pilih tu baunya menyakitkan hidung....

Kat rumah parents aku, dia spare perfume Avon... Kat rumah parents dia aku tak tahu lah brand apa pulak.. Kat rumah sewa kami ada 2 botol dia spare kan.. Dalam kereta pun ada jugak.. Katanya kalau lah dia terasa dah start bau ke badan.. Boleh lah spray sebelum pergi meeting luar dari office, atau sebelum jumpa aku ke (masa duduk asing-asing dulu) atau attend majlis kahwin kawan ke.. 

So, bila adik-adik aku dapat abang ipar yang pandai pilih perfume, maka dengan itu, sebelum ada yang nak balik asrama, diorang suka shopping barang keperluan sebelum balik asrama.. Lepas tu, tau-tau je husband dengan adik hilang dah depan mata.. Rupanya diorang pergi kat perfume aisle.. Husband duk mengajar bau-bau mana yang best untuk dipakai.. Brand mana yang bagus dan etc.. Makin lama, sorang demi sorang telah memiliki perfume mereka sendiri.. Bukan setakat perfume tapi body spray!

Sebelum keluar rumah atau balik asrama.. Dah pandai dah spray perfume lah, pakai body spray sampai tak boleh tinggal dah body spray tu... Pergi mana-mana mesti nak simpan dalam beg.. Yang bongsu pun pandai dah nak mewangikan diri sekarang ni... Hahaha lepas tu dia datang kat aku dan.. "Along... Wangi tak wangi tak... Hahahah"... Aku selalu gelakkan je sebab rasa kelakar pulak bila masing-masing dah jadi dewasa dengan menjaga bau badan hahahaha.... Kalau tidak.. Memang kena complain dengan aku.. "Jangan duduk dekat dengan Along.. Busuk lah korang ni!!!!" Haha...

Peristiwa lain berkenaan dengan topik ni...

Aku teman adik perempuan aku si Angah Izzah shopping barang hantaran untuk tunang dia.. Katanya nak beli sikit-sikit barang hantaran untuk kahwin.. Bulan ni beli barang lain.. Bulan depan barang lain pulak sampai lah ready untuk bungkus semua hantaran tersebut.. That's a good idea (kepada bakal pengantin sekalian)..

Ada satu masa tu, kami nak pilih perfume untuk hantaran.. So, adik aku ni pun try lah bau tester perfume yang ada.. Punya lah lama jugak nak pilih perfume apa untuk dijadikan hantaran untuk bakal suami dia... Baru aku tau kenapa lama sangat dia nak pilih... "Hurmm.. Kenapa semua bau perfume ni bau Abang Faiz ni... Susahnya nak carik bau perfume yangg lain dari yang lain..." Hehehehe... Aku pun setuju dengan apa yang dia cakap.. Aku yang tolong carik kan perfume tu pun asyik teringat kat bau husband je.. Bila aku cerita peristiwa tu kat husband, husband gelak je dan jawab, "Yeke? Mana ada hahahaha..." 

Roomate aku tau macam mana cara aku pakai perfume setiap hari sebelum pergi kelas.. Bila aku balik rumah tengok husband pakai perfume hahahahahaha... Ya Allah!!!! Sama sebijik macam aku pakai setiap hari sebelum pergi kelas.. Aku cakap orang tapi rupanya aku pun sama.. Roomate pun tau aku gila perfume dan sangat sukakan perfume... Pantang perfume tinggal suku botol terus nak beli yang baru hehehe..

Dah tentu aku tak mewarisi kegilaan perfume melalui husband.. Aku mewarisinya dari Abah dan Umi... Abah pun pandai pilih perfume, brand yang bagus dan what kind of smell yang sesuai dengan kita.. Umi pun sentiasa ada spare perfume sebab Umi cepat perasan yang dia berbau busuk haha sedangkan tak pun!

Perfume tu perlu sebab bila kita berbau, orang sekeliling tak selesa dengan kita.. Yup.. memang betul kalau dah mandi kita akan wangi dan bersih tapi dah tentu baunya bukan everlasting right? Perlahan-lahan kita mula berpeluh dan berbau.. So, perfume tu kira penyelamat lah kepada bau badan yang tak best tu... Diri kita mencerminkan siapa kita.. Kalau kita berbau.. Orang akan kata? Kalau kita wangi orang akan kata kita? You know that....

So... Happy Perfume everyone... Terima kasih...



Zaman husband berniaga burger kat Kolej Kediaman
Perwira UTHM.... Setahun aku duduk kolej ni
sebelum stay kat rumah sewa.... Aku selalu lah dapat
burger free dari abang burger ni hehehe....

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3