Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Wednesday, April 25, 2012

Penang 2012: Foods.....

Assalam.....

Akibat nak banyakkan entri dan nak short kan entri... Maka untuk entri kali ni aku nak share makanan yang makan kat Penang... 

Malam lepas kenduri kahwin sepupu aku tu, kami empat kereta konvoi ke satu tempat yang mereka panggil Padang Brown... Ada banyak stall kat situ dan kami pilih stall yang paling dekat dengan playground. Siapa yang pernah pergi mesti tau kan?

Bak kata sepupu aku... Makanan kat sini semua murah dan ok lah kalau nak makan ramai-ramai satu family... Sepupu aku pun selalu datang sini hujung minggu...

Benda pertama yang aku nampak Pasembur atau orang Penang kata Pasembok... Hahaha Pasembok ke Pasembo'?? Ada masalah sikit dengan sebutan hehe... Tapi lepas tu sepupu aku order Gado-gado... Atau diorang panggil Campur-campur... 

Memang aku tak tau rupa Gado-gado tu tapi bila Gado-gado dah sampai.... Memang agak lapar jugak tengok Gado-gado tu... Huh.... Nasib tak bergaduh-gaduh nak rebut Gado-gado hehe... Ada disediakan sos pencicah untuk makan Gado-gado ni.... SEDAP!!!!! Lagi-lagi tang paru tu... Tak liat pun tapi lembutnyaa.....








Gado-gado






Char Kuey Tiow Udang ni aku makan masa kenduri sepupu aku... Macam-macam menu ada.. Laksa Penang ada... Nasi dan beberapa lauk macam rendang pun ada.... Yang penting.... Semuanya SEDAAP!!!!!!!







Ni dia Pasembur yang entah berapa set malam tu family aku order.... Serius cakap memang kenyang sangat malam tu sebab sumbat macam-macam.... Ehemmm... Tapi diet tetap diet lar....




Next entri: Cousin's Wedding....


Thank you so much.....


No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3