Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Thursday, May 30, 2013

Air Tangan Untuk isteri

Assalam..



Aku tidak berpantang...

Aku makan sama macam orang lain cuma Umi tak bagi aku makan nenas je.. Lain-lain tu ikut aku lah nak makan ke tak..

Bila nak minum air sejuk...


Aku: Abah... Boleh ke Along minum air sejuk? 

Abah: Boleh je.. Kalau ikut Abah.. No hal lah..

Aku: Waaa... Hausnya tekak... Sedapnya minum air sejuk... (Terus laju je ambil cawan kat dapur)


Bila Umi dengan Abah passing baton (aku) kepada husband untuk dibawa pulang ke JB.. Aku tak sangka suasana berehat di rumah sendiri berbeza dengan suasana berehat di rumah parents...

1st day balik rumah kami.. Lepas husband balik dari kerja... Dia tung tang tung tang kat dapur masak makan malam untuk aku.. Aku pulak duduk berehat sambil fokus siapkan PSM..

Memandangkan tak puas hati.. Nak tau jugak dia masak apa.. Aku terus masuk dapur dan buka penutup periuk..


Husband: Alaaaa.... Kenapa bukak penutup periuk tuu... Tak surprise lah macam ni..

Aku: Alaaaa... Nak jugak tau masak apa...

Husband: Alaaa... Kantoi dahhh...


Allah... Husband buat ikan masak stim!!!!!!.... Banyak bawang bersama halia...

Rupanya husband dah nekad.. Kalau dia ambik alih jaga aku... Dia nak pantang-pantangkan aku... Lauk pantang memang tak ada jual kat kedai.. Jadi kena lah husband masak sendiri..






Aku: Sejak bila pandai masak lauk orang berpantang ni...

Husband: Dulu akak-akak pantang kat rumah Mak.. Abang duduk lah tengok Mak masak..

Aku: Lah.. Yeke.. Rajin betul...

Husband: Sedapkan makan lauk pantang ni.. Hehehehe..

Aku: Sedap hehehe.. Alang-alang kena pantang.. Boleh jaga badan hihihi..

Husband.. Makan banyak-banyak biar tambah darah..

Aku: Tu lah... Kepala selalu rasa nak pitam je.. Huhuhu...



Alhamdulillah makan banyak lah aku malam tu.. Bertambah-tambah nasi.. Husband pun happy tengok sedap je isteri dia makan hahaha...

Malam pukul 10.30, husband sibuk gosok baju kerja.. Aku pulak masih sibuk siapkan PSM.. Pukul 11 malam tiba-tiba dengar lagi bunyi tung tang tung tang kat dapur..


Aku: Abang buat apa lagi tu...

Husband: Masak lauk tengahari untuk Sayang makan esok...

Aku: Ha???????? Eh.. Tak apa lah.. Baik tidur cepat.. Esok pagi nak kerja..

Husband: Tak apa.. Sekejap je ni.. Dah nak siap masak dah ni..


Kali ni husband masak gulai anak menangis.. Hehehe unik nama.. Rupanya gulai tu macam singgang cuma singgang tak ada hirisan cili merah.. Gulai ni ada hirisan cili merah..

Esok tengahari aku tinggalkan panaskan lauk dan makan dengan nasi hehehe.. Alhamdulillah kenyang...

Bila difikirkan semula.. 1st time kakak ipar aku pantang kat rumah mak mentua masa husband form 3!! Baru 15 tahun.. Last sekali kakak ipar aku pantang 2 tahun lepas..

Aisshh... Kalau aku lah.. Baru form 3, tak ada maknanya nak sibuk belajar masak lauk orang pantang... Tengok barbie kat tv lagi best huhuhu...





Esoknya aku langgar dah pantang hehehe sebab tak tahan tengok husband makan sorang-sorang.. Dia makan.. Aku pun nak jugak makan.. So dapat lah jugak makan hehe... Aku nak share satu rahsia yang membuatkan sandwich ni sangat-sangat sedap.. Tapi kena tunggu entry lain lah hehehe.. Okay??

Terima kasih....

2.51 malam 31/5/2013---> saat menaip entry ni.. mengantuknya.. T_T..

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3