Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Monday, August 19, 2013

Ini Bukan Open House...

Assalam...



Agenda ni sebenarnya dah plan lama... Start dari puasa lagi, plan nak ajak kawan-kawan husband buka puasa kat rumah masa Ramadhan hari tu.. Biasa lah nama pun planning dan tak semuanya menjadi hehe..

Kebetulan baru-baru ni, kawan-kawan husband ramai yang ajak kami berdua datang beraya kat rumah mereka.. Meriah!!! Macam-macam menu mak diorang masak.. Terkenyang sentiasa perut ni sepanjang round semua rumah sebab semua rumah ada makanan..

Bila difikirkan balik... Masa ni lah kami patut jalankan misi yang tertunda sejak Ramadhan hari tu... Misi menjemput kawan-kawan husband datang rumah kami..

Husband suruh goreng mee je tapi aku tak setuju sebab goreng mee tu satu perkara biasa.. Mesti kita nak kan satu kelainan bila orang datang rumah kita.. Lagi pun, ini kan raya... Kena lah ada menu spesial untuk dihidangkan kepada tetamu..

Google punya google.. Dapat idea nak buat Mee Kari hehe.. Hasilnya.........




Berdebar-debar nak bagi tetamu makan Mee Kari yang 1st time dimasak seumur hidup... Spesial sangat lah tu kan... 1st time pulak tu hahaha...

Bila tetamu tanya, "Masak sendiri ke?"... Aku jawab, "Masak sendiri sebab itu je yang termampu..".. Pastu aku sengih je malu.. 

Resepi Mee Kari ni aku ambil dari Kongsi Resepi qirah75... 

Bezanya kat sini... Resepi asal adalah Mee Kari Udang... Aku buat Mee Kari Ayam.. Lepas tu aku letak serbuk cili dalam Mee Kari aku.. Aku jugak kurang guna santan dan guna susu cair... Komen yang aku dengar dari tetamu, Mee Kari yang aku masak pedas tapi bukan pedas sangat lah.. Aku buat pedas sebab aku suka Mee Kari yang pedas.. Kalau Mee Kari tu tak pedas macam tak best pulak...




Ini lah rupanya kuah Mee Kari aku.. Nampak macam slow sikit warna dia.. Tak berapa nak merah sangat tapi pedas.. Mee Kari ni benda paling penting adalah kuahnya.. Kepada yang nak try resepi ni boleh klik kat link di atas tu..

Sambil lepak makan Mee Kari, ada yang sembang, ada yang tengok tv... Gitu gini meriah lah malam tu... Seronok tengok kawan-kawan husband datang... Tak lupa jugak aku sempat jemput sorang kawan Poli... BFF jugak lah masa Poli hehe.. Dia pun datang berdua dengan husband, kebetulan BFF tu datang rumah sambil bawak perut yang besar hehe (tak sabar nak tunggu anak buah baru ni lahir)...

Sebelum nak tutup entri ni... Abah kata, orang Arab suka jamu tetamu makan kat rumah mereka terutama bulan Ramadhan sebab dapat bonus 3 in 1...

1. Tetamu yang datang rumah membawa rahmat..
2. Tetamu yang pulang membawa keluar dosa ahli dalam rumah 
3. BONUS RAMADHAN: Beri makan pada orang yang berpuasa kan dapat pahala seperti orang tersebut berpuasa tanpa berkurang walau sedikit pun..

Alhamdulillah selesai sudah semuanya... Of course kami berdua happy sangat malam tu hehe...


My Lunch For Today.....


Terima kasih..

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3