Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, June 17, 2014

Aisya Humaira Turns 1

Assalamualaikum..


Entry kali ni aku nak cerita tentang Aisya Humaira je sebab entry khas sempena usia Aisya masuk 1 tahun pada 16/06/2014.. Yeayyyy!!! 

HAPPY BIRTHDAY AISYA!!!





Gambar atas tu masa umur Aisya baru 6 bulan.. Chubby dan sangat best dibuat peluk hehehe.. Gambar-gambar ni aku pernah letak dekat entry yang ada kaitan dengan Aisya..

Untuk yang tak tahu siapa Aisya ni.. Aisya anak kepada sepupu aku.. Dia ni cucu + cicit sulung dalam keluarga sebelah Abah.. 

Baru-baru ni Abah dan Umi Aisya jemput kami ke majlis doa selamat dan BBQ sempena hari lahir Aisya yang PERTAMA..

Aku dan husband sebenarnya dah hantar mesej kat Umi Aisya yang kami tak dapat nak join sebab ada urusan lain kat Segamat.. Tapi... Akhirnya kami tukar fikiran.. Settle je urusan kat Segamat, kami terus pecut balik kampung Alor Gajah untuk join majlis Aisya..




Kami juga sempat grab hadiah untuk Aisya kat One Segamat.. Rambang mata nak shopping hadiah budak kecik ni hahahaha.. Aku yang excited memilih permainan untuk Aisya..

Memandangkan aku minat baking.. So, aku pun hadiahkan Aisya kitchen set warna pink.. Mungkin usia Aisya ni tak sesuai lagi main masak-masak tapi tak apa kot kalau didedahkan awal permainan macam ni hahaha.. Umi Aisya boleh guide ^_^




Sampai je aku kat kampung, diorang semua tengah panaskan tempat BBQ.. Husband terus join sepupu-sepupu lelaki aku kat luar.. Aku pulak terus masuk rumah mencari birthday girl hehehe.. Aku yang over excited nak buat penyerahan hadiah dan sudah tentu Aisya tak nampak teruja sebab dia kecik lagi.. Hahaha.. Kalau dia dapat hadiah seguni pun muka dia relax je hahahaha sebab dia belum faham tapi itu tak bermakna kita tak boleh hadiahkan something untuk anak kecik ni..

Seronok sesekali ada aktiviti macam ni kat kampung sebab masa ni lah kita nak jumpa cousin yang entah setahun berapa kali je dapat jumpa.. Masa ni lah nak sembang panjang sampai rasa tak nak balik rumah huhuhuhu...






Ni Kebab yang Abah buat... Memang Yummyy!!! 







Dalam pada aku excited menghadiahkan Aisya kitchen set.. Aku lupa ada seorang lagi baby kat kampung.. Si Safiyyah (cousin yang paling bongsu) ni baru je masuk 3 tahun.. Of course lah dia nampak kitchen set tu, dia yang excited usung hadiah Aisya ke sana ke mari dan mengaku tu hadiah dia hahaha..

Memang funny dan comel sangat tengok gaya Safiyyah mengusung kitchen set.. Tak nak lepas langsung.. Sorry Safiyyah Kak Long lupa sangat kat awak.. Huhuhu.. I'm so sorry dear!.. Next time Kak Long bagi kitchen set version lain pulak ya..









Tu dia Aisya gigit sudip hehehe.. Dari first day dia dapat hadiah tu, dia memang suka sangat pegang sudip.. 

HAPPY COOKING AND BAKING CHEF AISYA!!!

Mak Long Fiya and Pak Long Fiya love you so much!!!


Terima kasih..

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3