Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Wednesday, December 12, 2012

DRAMA QUEEN

Assalam...


Aku ni agak crying baby jugak walaupun ada certain part orang menangis.. Aku tak boleh nak menangis.. Masa tu rasa tabah gila.. Ada benda yang orang tak menangis tapi aku menangis... Masa tu rasa eh? Orang tak nangis aku nangis.. So.. Tangisan aku keluar pada beberapa peristiwa yang tak berapa nak serupa macam orang lain.. 

Memandangkan aku ni full time student... Aku lebih banyak fikir macam mana nak jadi student yang sempurna setiap semester.. Sempurna dari segi akademik.. Pointer okay.. Presentation bagus.. Hubungan dengan kawan-kawan dan sebagainya...

Berlaku satu kejadian di mana... Suatu hari.. Masa tu cuti weekend.. Husband tengah main PS2 dengan my brotherssss (b'coz I have 4 brothers!).. They laugh at each other.. Aku masa tu turut merasa keceriaan dan kegembiraan mereka BERMAIN BOLA SEPAK!.. Yes.. Mereka kalau dah jumpa memang kelima-lima jejaka ini akan bergelak ketawa depan TV sambil main PS2...

Aku yang macam blur je tengok diorang main bola pun boleh ikut tergelak... Sambil gelak sambil check FB... Owh!!!! Result test keluar.... Subjek Material Selection.. Aku check markah dan terusssssssssss....

Lari upstairs dan masuk bilik dan menangis-nangis macam aku dah fail final exam dan kena repeat... Biasanya drama menangis tu aku tekap muka atas bantal... Menangis puas-puas dan keep asking why me... Why???? I don't understand bla... bla... bla...

Dulu masa belum kahwin... Memang lantak lah kalau nangis tu nangis jelah sorang-sorang dalam bilik sampai lah aku tertidur supaya aku melupakan kesedihan itu... Kira lama jugak lah menangis sambil berfikir apa yang aku jawab dalam exam...

Bila dah kahwin... Husband perasan perubahan aku dari elok-elok gelak ketawa sambil FB... Tiba-tiba berlari laju masuk bilik... (Takkan nak nangis depan adik-adik pulak kan huhuhu)... Perlahan-lahan husband masuk bilik dan pujuk...

Husband: Kenapa ni nangis... Tadi elok-elok je ketawa.. Cuba bagi tau Abang..

Aku: FAIL..... huhuhuhuhuhu (nangis lagi....)

Husband: Apa yang fail tu, Sayang...

Aku: Test Material Selection.. (Husband is my senior.. So dia lebih tahu tentang subjek tu..)

Husband: Oo... Subjek tu memang tough sikit... Abang pun masa belajar subjek tu boleh
tahan jugak susahnya... Tak apa lah.. Ni baru test.. Final nanti buat yang terbaik, ya... (Husband aku ni sifat dia so so so so so  positive..)

Aku: Tapi nanti tak dapat lah A huhuhu... Nak A (obses sangat dengan A even aku tahu subjek tu susah..)

Husband: Berapa markah dapat untuk test?

Aku: Bla.. bla.. (heheh secret!!)

Husband: Eh.. Ok lah tu... Belum lagi present... Quiz.. Final.. Boleh back up markah test tu.. Insyaallah boleh.. Sayang Abang ni kan pandai.. Lagi pandai dari Abang.. (And he starts tu bandingkan cgpa dia dengan aku... Sesi pujuk-pujuk)

Aku: Esok baru dapat lupakan semua ni... Huhuhu sekarang ni memang tak boleh... 

Husband: Okay.. Macam ni.. Jumpa semula lecturer dan tanya kenapa markah test saya macam ni.. Okay? Tanya tau...

Aku: Huhuhu okay... Nanti nak tanya dia kenapa dapat markah macam ni (Truly.. Aku tak deserve untuk dapat that kind of mark..)

Husband: Dah jangan nangis-nangis lagi.. (Starts to make something funny.. Dan HAHAHA terketawa pulak aku...)


Kalau tengok dialog jujur kat atas tu memang mengada-ngada jugak aku ni... Cuma untungnya adalah orang nak melayan sikap crying baby aku di atas kesedihan melihat result test.... Belum lagi result final... Kalau tak menepati target... Boleh jadi termenung panjang aku.. Husband masih ada kat sisi bagi semangat...

Nak cure kan crying baby yang seorang ni... Husband prefer bawak pergi makan... Tengok wayang... Ambil udara luar... Borak pasal benda-benda lain.. Make sure.. Aku lupakan semuanya.. Hidup perlu diteruskan... Tabahkan hati... 

Ya Allah... Seandainya semua ini ujian yang berterusan untukku selagi aku bergelar sebagai seorang pelajar.. Kau tabahkan lah hati ini... Jadikan aku orang yang sabar... Jadikan aku orang yang tidak pernah berputus asa.. Terima lah setiap langkahku untuk menuntut ilmu sebagai amalan kebaikan di akhirat... Berkatilah setiap apa yang aku pelajari... Jadikan ilmu ini ilmu yang bermanfaat... Ameen...



Kawasan kejadian..... Tempat menangis!



Terima kasih....


*motif tulis entry ni sebab i'm frustrated with all my subject for this semester!! Ya Allah... =_(

2 comments:

oya zihanee said...

+ tak pe... banyak pengalaman kalau ada kegagalan nih..

akak pun dulu hampir2 gagal (different subject lerr). tapi bila kita dah tahu tahap kite cm gitue, lepas tu terus tekun belajar tak sama macam sebelum nie..

hasilnya.. mmg tak percaya. heheehe..
jgn giveup!! tak ada yang mudah dalam dunia nie.. kalau semunya mudah, manusia tak akan berusaha.

RIMA DANIA said...

Kak Oya: doa selalu mintak jangan putus asa sebab bila dah putus asa tu dah macam putus harapan tak nak buat apa2 dah...

harap dapat kerja keras dan lebih keras lagi...=)tq kak!

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3