Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Sunday, March 10, 2013

Ingatkan baju je ada sale... Ikan Salmon dan Strawberry import pun ada sale!!!!!

Assalam....



Macam biasa rutin kami awal bulan pada setiap bulan adalah shopping barang rumah... Kali ni, husband bawak aku pergi shopping barang rumah kat Giant U Mall... Sebelum ni shopping kat Econsave.. Aku pun tak pernah pergi U Mall walaupun ada lah 6 tahun duduk JB sebelum kahwin dengan husband...

Sampai je kat Giant... Kami dah aim nak beli ayam goreng brand Ayamas.. Lepas tu jalan-jalan sekitar aisle buah-buahan, ternampak pulak strawberry yang merah dan segar... Dalam hati ni memang dah geram... Tengok harga... RM14 lebih.. Matikan niat lah nak beli.. Tapi lepas tu... Aku nampak tag REDUCE STOCK bertampal atas kotak strawberry.. Dari RM14 lebih.. Giant jual RM5 je!!!!! Okay... Gara-gara tak tahan tengok benda cute warna merah tu, aku pun grab sekotak..



Dah selamat masuk peti ais kat rumah hehe


Jalan-jalan lagi... Cuci mata tengok kawasan ikan... Ternampak pulak salmon!!!! Satu potong salmon tu harganya RM21 lebih... Tapi disebabkan nak reduce stock jugak.. Dua potong salmon jadi RM7 lebih... Siapa yang tak nak.... Salmon tuuuuuu.... Banyak khasiat... Sedap... Tak payah nak masak kicap lah.. Nak sapu kunyit bagai lepas tu goreng dalam minyak yang banyak... Tak payah nak stim siap letak serai lah.. Letak bawang lah... Tak perlu semua tu... Hanya perlukan sedikit minyak, garam dan lada hitam.. Siap!


Nak masak salmon tak payah lama-lama.. Lepas tu api perlahan je..
Slow cook kata Jamie Oliver hihihihi





Salmon fresh dari Giant... Tabur black pepper, salt dan ready to fried them!!





My beautiful salmon... 


Husband tanya sedap ke salmon ni.. Aku pun jawab, "Mesti lah sedap.. Kena try.." Hehehe... Aku ni gila masak western tapi sejak dah berumahtangga dengan husband, kurang sikit masak western sebab.................. Pada suati hari, mak mertua aku bertanya..... Masa tu baru seminggu, dua kahwin..

MM: Reti masak tak?

Aku: Boleh lah... Biasa-biasa je... ~smile~

MM: Biasa-biasa tu apa....

Aku: Western ~dengan pantas aku jawab~

MM: Tak kan sampai ke tua nak makan western je.. Ada selera lagi ke..

Aku: ~tak jawab... =) senyum je dan teruskan suap makanan masuk mulut~


So... Sebab itu lah aku memang dah jarang masak western.. Bila balik rumah mak mertua pun aku prefer masak melayu macam masak sambal terung (yang pedas gila!!!)... Masak paprik (yang laku gila!!).. Rasa nak tukar selera.. Aku masak lah nasi arab... Namanya Maklubah.. 

Nak jadi menantu kena jadi yang versatile... Kalau tak, jatuh saham mak kita sebab diri kita mencerminkan keperibadian mak kita.. Kalau kita ada kemahiran memasak, maksudnya mak kita memang pandai masak dan pandai ajar anak masak.. Kalau kita boleh urus rumah dengan baik, maknanya mak kita pun bijak mengurus rumah dengan baik dan turunkan ilmu mengurus rumah dengan sempurna...

Untuk aku, bukan mencerminkan mak je tapi bapa jugak... Huhuhu sebab kalau aku malas, bukan Umi je bising, Abah pun complain.. Masa zaman anak dara kalau bangun lambat... Abah panggil aku dengan adik perempuan aku Cinderella stepsister.. Sorang jadi Drezella.. Sorang jadi Anastasia.. Bila kiteorang tanya siapa yang jadi Cinderella.. Abah jawab, "Umi lah..".. 

Balik pada topik hehehe... Selepas semua barang dibeli... Esok tengaharinya, aku dan husband lunch western... Yelah.. Salmon dah beli.. Baked bean (aku suka!!) dah beli... Wedges perisa spicy pun dah beli.. Apa lagi... Mari kita main masak-masak...


Yeayy!!!! Ada orang tolong goreng wedges sebab nampak
isteri dia berlari-lari kat dapur hahaha sebab nak goreng
salmon lah.... Goreng wedges lah... Goreng telur lah..
Tak cukup tangan nak buat semua kerja laju-laju....





Hasil yang menyelerakan... Salmon, wedges, scramble egg dan baked bean..
Western paling senang dalam dunia... Kenyangnya sampai ke petang.. Aku
memang tak mampu lah nak makan portion sebanyak ni.. Separuh dari tu
pun tak mampu nak habiskan...


Aku ada cakap kat husband... Kalau aku bukak restoran... Aku jual RM 22.90 sepinggan untuk menu macam kat atas tu hahaha sebab masak dengan penuh kasih sayang... Aku golek-golek salmon tu dalam kuali dengan cara yang paling lembut dan sopan supaya salmon tersebut masak dengan gembiranya..



JB yang sentiasa jam.. Di mana jua.. Sabar menunggu
dalam kereta... ~garangnya muka~



Upah kepada lunch yang macam ala-ala hotel tu... Yeayyyy!!!!! Husband bawak jalan-jalan dari jam 4 petang membawa kepada 11 malam!!.... I love SABTU... Boleh jalan-jalan... Dating-dating kan.. Hehehe.. 

Terima kasih....


p/s: Pernah tak rasa malu nak senyum sebab gigi tak putih atau bersih macam yang kita inginkan? Nak tahu jalan penyelesaian? COLGATE ada jawapannya..

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3