Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Monday, March 4, 2013

Maafkan I..... Tak Perasan...

Assalam....


Terjadi satu peristiwa ni antara aku dan husband...

H: Nak makan apa?

A: Kenyang... Nak hirup tom yam ayam je kot...

H: Betul ni tak nak makan? Tak lapar?

A: Tak lapar pun...

H: Kak.. Order.. (Panggil waiter)

W: Ya, nak makan apa?

H: Saya nak telur bistik ayam, nasi putih satu, tom yam ayam satu...

W: Air?

H: Carrot susu..

A: Fresh oren.. 


Semua order telah sampai depan mata kami....


H: Makan... (menjemput isteri dia makan)

A: Makan-makan.. Tak apa.. Nak hirup tom yam je..

H: Kenyang ke hirup tom yam je?

A: Tak selera nak makan.. Dapat hirup tom yam pun okay dah..


Husband teruskan makan dengan seleranya sehingga menggugat iman aku...


A: Ermm... Boleh mintak sikit nasi tu?

H: Nah.. (tolak pinggan ke arah aku)

A: Sedap jugak nasi ni makan dengan tom yam.. (omg!..)


Beberapa ketika...


H: Kak... Tambah satu lagi nasi putih...

A: Eh? Kenapa tambah lagi nasi putih.. Nasi yang ni siapa nak habiskan?

H: Jangan tanya siapa yang nak habiskan... Dah separuh nasi tu hilang...

A: Eh? Yeke? (terus check nasi dalam pinggan dan...... tak sedar dah habis separuh nasi dalam pinggan yang aku makan)

H: Kan?

A: Ya Allah... Sorry sangat-sangat... Tak perasan... Ingat tadi tak selera... Sekali dah dapat nasi ni selera pulak sampai tak perasan langsung nasi dah tinggal banyak ni je...

H: Habiskan nasi tu..

A: (teruskan makan dengan tak malunya.. bertuah punya isteri...)



Dah lah masa tu husband last makan waktu tengahari... Kemudian lepas je habis kerja terus ambil aku kat Batu Pahat dan bawa balik JB... Sampai JB dah pukul 10 malam.. Aku pun tak sempat nak masak dan penat.. So, kami pakat makan kedai je lah... Sampai kedai, aku pulak yang makan nasi husband order.. Memang bertuah ada isteri macam ni.. Next time tak terjadi lagi.. Insyaallah.. hehe






Terima kasih...

p/s: Siapa kat sini suka shopping kat IKEA.. Tahu tak IKEA sedang adakan sale bermula dari  7 Mac 2013 sehingga 24 Mac 2013.. KLIK SINI untuk ketahui dengan lebih lanjut!!! 

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3