Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Monday, March 18, 2013

Popia Sayur Style Rima Dania

Assalam...



Weekend minggu lepas... Aku teringin sangat nak buat sendiri popia sayur.. Kalau beli mesti tak puas makan sebab 3 batang popia sayur bernilai RM1... Kalau aku nak makan banyak-banyak, dah berapa ringgit habis..

So, aku pesan kat husband, sebelum balik kerja singgah kedai runcit dulu dan beli bahan-bahan untuk buat popia sayur.. Bahan pun tak banyak dan senang je sebenarnya nak buat cuma sebelum ni tak pernah buat...






Ini lah dia hasil yang aku dan husband dapat.. Banyak jugak kiteorang buat... Lebih dari 10 batang popia sayur.. Yang nak makan cuma dua orang je hehehe... Selebihnya kami simpan dalam bekas dan jadikan ia sebagai kuih frozen... Malam-malam rasa nak mengunyah depan tv, goreng je popia sayur tu dan ngap depan tv.. Best kan?

Bahan-bahan:

Kulit popia
3 cawan Taugeh 
1 batang Carrot (potong panjang dan halus)
1/2 sudu besar Stok ayam Maggi (pekat)
Garam secukup rasa
1 cawan air


Cara-cara:

1. Masukkan air ke dalam kuali yang panas kemudian masukkan carrot dan taugeh. Make it soak in the water..
2. Lepas tu, masukkan stok ayam dan sikit je garam sebab stok ayam tu pun dah ada rasa masin...
3. Masak kedua-dua bahan sehingga lembut dan air dalam kuali kering..
4. Biarkan inti popia sejuk sebentar..
5. Boleh lah mulakan operasi menggulung popia..



Boleh dihidangkan dengan sos atau boleh jugak buat sos sendiri.. Aku malas nak buat sos pencicah jadi aku makan dengan sos life je hehehe.. Actually inti aku masak, tapi yang menggulungnya sampai siap, husband yang buat sorang-sorang sebab dia kan kitchen helper aku kat rumah hehehe...

Jangan lupa try... Puas hati!!

Terima kasih..



p/s: Jangan lupa sertai Peraduan Kotex Memberku dan anda berpeluang menangi RM5000!!! Selain tu, dapat keluar tv dengan selebriti.. Seronoknyaa!! KLIK SINI untuk join peraduan yang sedang berlangsung sekarang....

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3