Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Friday, March 21, 2014

My MAN

Assalamualaikum..


Dari Ahad hingga Khamis dia keluar pergi kerja dari 6.30 pagi dan sampai rumah 5.30 petang.

But TODAY Jumaat pergi kerja 6.30 pagi dan balik 7.00 petang.

Dia suka balik rumah on time dan akan siapkan semua kerja time office hour.

But for ME, tak kisah pun kalau dia nak sambung buat kerja lama-lama kat office.

Why?

Sebab masa kami belum duduk serumah, dia selalu balik kerja lambat!

Aku: Dah balik kerja ke?

Dia: Belum, kerja tak siap lagi ni.

Tapi bila dah duduk sekali sejak bulan Jun 2013 (last year), dia suka balik ON TIME.

Bila tanya kenapa?

Katanya, tak boleh tinggalkan isteri lama-lama. Rasa nak cepat je balik rumah.

HOME SWEET HOME lah tu :)

But TONIGHT, something happen. Dia dah tidur nyenyak.

Dia: Sayang.. Sayang..

Aku: Ya.. Ya.. Kenapa.. Nak apa?

Dia: Mintak tolong boleh?

Aku: Tolong apa tu?

Dia: Tolong informkan office pasal bla.. bla.. bla..

Aku: Nak inform melalui apa? Tab atau handphone?
(Curious dah ni. Sebelum ni tak pernah pun dia mintak tolong
handle kerja-kerja office dia. Tapi kenapa malam ni dia mintak
tolong pulak.. Hurmm)

Dia: Masalah.. Masalah..

Aku: Apa yang masalah?

Dia: Bukan.. Salah.. Salah..

Aku: Ha? Salah pulak? Siapa salah?

Dia: Ermm.. Tak apa lah. Tak ada apa-apa. 
(Terus bangun dari tidur dan terduduk)

Aku: Are you okay??

Dia: Sorry.. Mamai pulak. Semua kerja masuk dalam mimpi.
(Terus sambung tidur)

Dulu, kalau Abah balik kerja awal pun mesti nak tanya soalan,
"Awal Abah balik kerja?"

Sebab Abah selalu pergi kerja pagi dan balik kerja malam.

Dah biasa tengok Abah working hard. Dan I LIKE bila dia working hard.

Abah pun biasa jugak bab kerja masuk MIMPI.

Bangun pagi, badan rasa tak fresh sebab otak bergerak the whole night.

Hopefully MY MAN is having a GOOD NIGHT sleep ^_^






Thank you

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3