Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Wednesday, March 12, 2014

Bila muda-muda dah jadi pelupa..

Assalamualaikum


Buat masa sekarang ni aku pertengahan 20an.. Tapi kadang-kadang tu bila jadi pelupa ni buat rasa diri dah tua hohoho.. Buat itu buat ini kemudian tiba-tiba LOST entah ke mana.. Apalah nak jadi..

Bila jadi macam tu, aku suka lah nak mengingatkan diri "Read more books, please read more books..".. Atok aku umur dah nak 80 tapi otak cergas lagi sebab dia suka baca surat khabar, suka tengok tv dan kalau tengok cerita orang puteh tu dia akan baca subtitle BM secara laju dan jelas.. Dia ikut kami travel pun dia tak pernah malas baca signboard yang ada kat tepi-tepi jalan tu.. 

Ada cousin yang selalu jaga Atok kat kampung cakap, "Atok tak macam orang lain yang dah lupa-lupa tu sebab Atok rajin membaca.. Selalu praktis minda, praktis otak dan suka berfikir terutama tentang hal semasa.."

Nak dijadikan cerita pasal pelupa ni.. Aku bancuh air ribena kat rumah.. Lepas tu aku pelik kenapa aku dah pulas-pulas tutup botol ribena tu banyak kali tapi tetap tak ketat-ketat jugak.. Aku risau nanti masuk semut kalau tak tutup ketat-ketat.. Rupanyaaa.....





Rupanya tu bukan penutup botol ribena tapi penutup botol air mineral T_T.. Sedih rasa.. Aku terus remind kat diri sendiri, "Please read more books!!! Tengok ni buat kerja pun tak fokus.." Kemudian mula lah tercarik-carik mana penutup botol ribena ni!!!! Grrrrr!!!.. 




Bulatkan mata besar-besar baru nampak penutup botol ribena tu.. Depan mata je kot... What's wrong with me!!!

Next story.. Baru-baru ni aku kemaskan kain baju husband dalam almari.. Aku kalau tengok kain baju senget-senget dalam almari, aku punggah balik semua sekali.. Lipat semua dari mula.. Kemudian susun balik elok-elok bagi sama rata (penyakit tak boleh tengok benda tak teratur.. salah satu disease!!..)

The next day, sepah balik (tapi biasa lah, my brothers pun macam tu jugak.. so, memang tak heran pun hahaha sebab tu malasnya nak lipat kain baju adik-adik-adik-adik lelaki ni.. husband sebelum kahwin dia basuh,sidai dan angkat kain baju sendiri tapi semua gantung masuk almari.. takde makna dia nak lipat sebab dia balik kerja dah lewat, nak urus kain baju lagi, badan dah fikir nak rehat nak tidur.. maka semuanya digantung dalam almari.. start kahwin ni lah baru ada orang tolong lipat kain baju untuk dia dan organize kain baju untuk dia )..

Akhirnya aku decide nak remind husband untuk berhati-hati dengan kain baju dalam almari sebab aku tak nak tambah kerja lipat kain banyak-banyak dalam satu hari hahahaha... Tu lah siapa suruh suka jadi pengemas sangat!!!




Aku pun tampal lah benda ni kat pintu almari kami hehehehe.. Orang tua kalau tengok mesti tak suka.. "What kind of wife are you??

Gulppp!!!

Aku dengan husband macam housemate duduk rumah sewa.. Housemate berlainan jantina tapi halal la duduk sebumbung hahaha.. Aktiviti yang kami buat kat rumah almost the same thing macam kami buat dengan housemate masing-masing masa zaman belajar.. Dengan umur yang sebaya, so kami sangat open minded dan cool.. Kami dah setahun lebih kahwin pun bila pegi mana-mana orang masih ingat kami ni kawan baik la, boyfriend girlfriend la.. Orang ingat dia bujang, orang ingat aku ni single lagi.. Ishh.. Ishh.. Ishh.. Mungkin cara kami layan sesama kami macam member-member gitu hehehe..

Balik kepada kisah tadi..

Husband balik kerja, siap-siap mandi lepas tu nak solat maghrib.. Masa tu aku kat ruang tamu tak ingat tengah buat apa masa tu.. Tiba-tiba husband tercegat kat pintu bilik dan...

Husband: Abang dapat amaran..

Aku: Ha??? Amaran dari siapa?

Husband: Tu abang dapat amaran..

Aku: Siapa bagi amaran? Bos bagi amaran ke?

Husband: Bos? Bukan bos lah.. Tu kat almari tu ada orang bagi amaran..

Aku: Ha????? Siapa bagi amaran kat almari..

Husband: Tu pegi tengok kat almari tu hahaha




Bergegas lah aku lari pergi masuk bilik dan tengok kat almari.. Aku terus rasa... Huwaaaaaaaaaa!!!!! Apa masalah aku ni.. Aku sendiri yang tulis dan tampal, aku sendiri yang lupa!!!

Husband hanya mampu tergelak sebelum dia solat maghrib.. Aku pun cakap kat dia, "Itu bukan amaran lah.. Itu namanya reminder.. Peringatan supaya tak lupa.. Tu je hehehe.."

Start dari hari tu memang tiptop je almari baju.. Tak perlu aku nak punggah balik dan susun balik dari mula.. Padahal senget sikit je pun tapi kalau dah gila pengemas memang dipunggah balik dari awal lah jawabnya.. Kemudian lipat balik satu-satu.. 

Hopefully lepas ni rajin la aku membaca buku!! Bukan tengok movie je memanjang huhuhu.. Baca buku dapat membantu otak supaya tak jadi pelupa!! Tengok movie dah tak payah baca apa-apa sebab semua telah diceritakan huhuhu..


Terima kasih...

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3