Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Thursday, July 28, 2011

DIALOG HOT AND SPICY gitu... Woww......

Aku nak share lah true story kat sini.... Story yang ni di khas kan buat perempuan sebab memang ada kena mengena dengan perempuan... Bagi aku best lah dialog ni nak story kat korang.. Bukan apa.. Kita belajar apa yang baik dari dialog ni dan jangan sesekali ikut dialog yang "bercakap besar" tu.... Siapalah kita nak berlagak segunung tinggi tu kalau kita pun namanya hamba Tuhan (peringatan untuk diri sendiri dan semua....) True story ni memang aku dengar dengan telinga sendiri dari family aku... Salah sorang family aku borak dengan somebody ni....


Bonda Bee: Anak saya dah kerja sekarang ni.... Dia ada diploma...

Mama Mia: Ooh yeke.. Bagus lah...

Bonda Bee: Dia kerja kat syarikat guaman walaupun dia punya diploma tak ada kene mengena dengan law tapi dia di terima kerja situ...

Mama Mia: Ooo.. Yeke...

Bonda Bee: Sekarang ni dia sibuk nak buat PJJ kat Uitm.. Saya memang tak bagi dia berhenti kerja... Lagi pun dengan diploma dia tu.. Dia boleh dapat gaji RM5000 tau...

Mama Mia: Oooo... (Aik.. Macam mula nak cakap besar je... Huhuhu)

Bonda Bee: A'ah.. Anak saya yang cakap macam tu kat saya... Sebab tu lah saya tak bagi berhenti.. Lagi pun biar jelah kerja.. Dalam masa yang sama dapat sambung belajar kan...

Mama Mia: Anak sulung saya perempuan... 3 tahun buat diploma akaun.. Sekarang tengah buat ijazah kat u...

Bonda Bee: Oooo... Sambung belajar... Tak kerja ke?

Mama Mia: Tak... Lepas diploma terus sambung buat ijazah nak dekat 4 tahun jugak lah....

Bonda Bee: Isshhh.... Lamanya.... Umur berapa lah tu nak kerja pastu nak kahwin lagi... Lambat lah kalau macam tu anak nak kahwin....

Mama Mia: Anak saya nak sambung belajar... Dia minat belajar... Jadi belajar lah... Saya tak kisah pun... Untuk saya kalau anak saya cakap nak kahwin masa belajar pun saya izinkan... Saya tak halang... Saya ok je...

Bonda Bee: -SENYAP! Tak ada jawapan terus-



Aku suka bila Bonda Bee tu terdiam... Mengambil tahu tentang anak orang lain kahwin lambat... Belum tentu anak dia dah kerja pastu kahwin awal... Betul tak?? Tengok macam kawan aku si MRS. PINU NUYU tu.. Bahagia selalu dengan suami dia walaupun dua-dua student! Memang aku kagum giler lah dengan pasangan ni... Sorang kat Selatan pastu sorang kat Utara tapi dua-dua orang Timur hahahaha.... Memang Malaysia lah diorang ni...

Member aku ni study ok je... Lagi terer kot daripada aku.... Memang tabik berspring-spring lah kat diorang.... Dua-dua student dan saling support... Kan best dapat husband atau wife yang macam tu....

Lagi pun tak kira lah anak awak habis belajar lambat jadi anak awak kerja lambat... Anak awak kerja lambat anak awak tu kahwin lambat.... Memang power lah ayat Mama Mia jawab balik kenyataan Bonda Bee..... Suka aku.... Jawapan yang cerdik dan menjadi tuntutan agama pun...

Zaman dah berubah.... Zaman dulu memang lah selagi anak tak habis belajar tak boleh kahwin.. Kena habiskan dulu study... Ni pada yang perempuan sebab aku perempuan hahaha.... Zaman sekarang bila tengok kat u sempoi je yang dah kahwin tu pergi kelas... Aku resepek lah diorang sebab mengubah corak pasangan yang dah berkahwin tapi jadi fulltime student...

Aku sendiri tak konfiden dengan suasana zaman sekarang... Aku sendiri berdepan dengan gadis-gadis yang terkena seperti di entri aku yang INI..... Mula-mula aku marah dengan mereka sebab aku sedih tengok insan sejenis aku dan seagama aku dan sebangsa dengan aku tertipu... Tapi siapalah aku... Selagi aku sendiri masih single aku tak nak cakap banyak... Sebab aku sendiri belum terlepas dari line______________________________selamat...

Lagi satu dialog hot and spicy kawan aku.... Aku ok je dan tak kisah lah kalau nak story apa-apa tapi jangan terlalu bercerita sangat tentang hal peribadi sendiri... Mungkin dia suka nak cerita tapi aku sendiri tak berapa rapat denga dia masa belajar diploma dulu...

Jadi bila tak terlalu rapat... Aku kurang nak ambil tahu serba serbi tentang setiap saat kehidupan dia.... Tapi aku masih pendengar yang baik.... Itu yang buat dia terlalu senang hati nak dedahkan semua... Kawan baik dia pun tak dapat story hot macam yang aku dapat hahahaha...


Safi: Lama tak dengar cerita... Macam mana study? Ok?

Aku: Alhamdulillah.. Ok je.. Amacam pakwe.. Ok? (Sebab dia glamour dengan cerita tentang bf dia je sepanjang belajar dulu...)

Safi: Ok... Bahagia je.. Hehehe... Cuma dah duduk jauh ni macam rindu-rindu jugak lah..

Aku: Biasalah orang dah jauh....

Safi: Ni ha.. Terpikir-pikir tarikh tunang sebenarnya...

Aku: Waahhh.... Dah nak tunang?? Bagus lah.. Tahniah......

Safi: Ha'ah... Nak tunang dah ni hehehe... Keluarga pun dah bagi restu dah...

Aku: Bagus lah macam tu... Tadi cakap pikir tarikh tunangkan... Kenapa dengan tarikh?

Safi: Hehehe saje lah nak tanya... Tarikh apa yang sesuai untuk I dengan dia nak tunang...

Aku: Ha? (Gullppp... Hehehe anda tanya saya ke??)

Safi: Kalau tunang bulan 9 ok jugak kan... Ingat nak pilih tarikh lahir..

Aku: Ikut lah mana yang senang...

Safi: Ha tu lah nak pilih tarikh yang senang lah ni....

Aku: Bagus lah macam tu... Kenapa tak bincang dengan bf? Dia yang nak masuk minang kan?

Safi: Tapi I saja nak tanya-tanya u tarikh paling ok.... Nak kongsi-kongsi cerita dengan kawan...

Aku: Oooo... Hehehe yelah... Nanti dah tunang... Upload gambar banyak-banyak tau.. Nak tengok jugak...

Safi: Eh.. Mestilah letak gambar banyak-banyak bagi semua kawan-kawan tengok hehehehe....

Aku: Ni memang confirm lah ni nak tunang...?

Safi: Ha'ah sebab tu carik tarikh..... Tapi family tak tau lagi.... Family pihak lelaki pun tak tau lagi.... Dia pun tak tau... Saje nak borak mintak u bagi pendapat dan bagi tarikh sesuai kat I...

Aku: Oooo.. (Aku dah macam tukang tilik tarikh pun ada...Huhuhuhu)

Safi: Eh... Ada kerja sikit nak buat... Sekarang kat opis ni.. Nanti kita bincang lagi pasal tarih tunang I eh... Salam...


Kiteorang chatting je kat fb.... Dan entah berapa kali lah cerita pasal tarikh tunang dia sampai bulan 9 menjelma... Aku pun tanya lah tunang ke tak ni... Aku dah mula annoying dengan cerita tarikh tunang tu.. Dalam 5 bulan jugak lah chatting benda yang sama... Huhuhu...

Jawapannya "I tak jadik lah... I ada kenduri sedara sebab tu tak dapat buat majlis.. Dah pikir nak kahwin je terus jadi tak payah tunang" Ok... yelah mungkin itu alasan kukuh anda atau anda mahu menjelous kan aku huhuhuh... Tapi sikit pun tak terasa apa-apa sebab aku tak ambil pusing apa dia cerita.. Layan tetap layan sebab pernah belajar sama-sama kan tapi tak ambik tau niat dia kenapa asyik cerita benda sama berbulan-bulan...

Last but not least (ape kena mengena entah....) kawan aku ni pun ditinggalkan bf dia.. Pergghhh aku macam ada sikit je lah hot kat laki tu sebab tinggalkan kawan aku yang dah beriya-iya buat preparation tarikh tunang berbulan-bulan tapi aku tak tau kejadian sebenar... So biar jelah... Tapi apa-apa pun... Bff aku kata.. Jangan dicanang perkara atau berita yang belum tau jadi ke tak kepada orang supaya orang tak kan berkata-kata tentang hubungan itu jika satu hari hubungan itu tidak menjadi...


Apa yang baik kita jadikan contoh tapi yang tak baik tu kita buang dari hidup... Ni pun sekadar perkongsian... Sharing is caring kan kan kan.......

Thanks for baca awak... Awak... dan awak.... Hehehe

4 comments:

sayap_terbang said...

sape bff awk 2 yer?? nak taw bule?? hehe.. eh mcmana leyh taw sy yg membaca neh?? haha.. biasa la 2 adat hidup owg suka megah2 kan... manusia xpenah puas... da dpt sesuatu mesti nak megah2 kan.. hehe pape pown jgn jd mcm 2... =) sy taw awk xmcm 2...

RIMA DANIA said...

ST: Insyaallah kita semua jgn mcm tu

sarrah said...
This comment has been removed by the author.
sarrah said...

memang hot. yela kenapa la nak pertikaikan benda3 tu. baik dia pertikaikan amal mahruf nahi mungkar dia. haha. tertiba jadi ustazah lak aku. bukan apa yela... dats situation aku pnh rasa. serabut gk pale ni. dat not my point my point... afiya just set ur mind...manusia macam ni tak boleh tgk orang senang sikit. aduh..kalau nak ambillah dengan jalan yang diredhai allah swt....cakap je anak dia tu dah gatal nak kwin or tak rajin nak belajar lagi.opsss... lebih over dah aku comment...geram la fiya...kadang3 perkara ni buat kita risau awal kan....akan kemungkinan yang pasti akan berlaku yang kita tak pasti after ni.....just cool fren...

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3