Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Thursday, July 28, 2011

Story About My Lil Brothers

Ye... Selamat sejahtera... Aku always tau... Entri blog aku memang tak menyengat sebab aku tulis ikut apa yang aku fikir dan nak cakap lah... Maka mungkin ada yang view and boring... Tak apa.. Thanks for viewing hehehe.... Yang follow pun i'll pray for you semua....

Cerita yang kedua untuk hari ni tentang adik bongsu aku... Sebelum ni aku pernah wish birthday dia kat blog dan letak gambar dia sebesar alam kat entri tu... Kalau nak tengok boleh klik SINI. Hari Selasa masa aku 1st buat chocolate chip cookies tu pada malamnya dia terus bawak bekal pergi tusyen kat sekolah...

Malam tu jugak aku yang menjemput dia balik dari tusyen... Dia happy lah dapat bawak 12 keping biskut dan di makan oleh 7 orang kawan... Ada yang ambik lebih pastu ada yang sedih tak dapat makan... Tapi semuanya kawan lelaki je... Dia kurang sikit dengan budak perempuan... Alaa.. Macam kakak dia jugak masa kecik-kecik... Hehehe tak geng sangat dengan budak lelaki...

Dalam kereta on the way balik rumah dia pun mula lah pot pet pot pet......

Dia: Along... Kawan-kawan cakap macam Famous Amos lah biskut Along buat.....

Aku: Uishhh yekeee....... (Hahaha sedap air tangan aku duk uli-uli adunan tu.....)

Dia: A'aahhh... Pastu ada yang tak dapat sebab ada kawan tu dia makan banyak....

Aku: Ooooo..... (Ni dah start nak ooo.... OOo.. dan Ooo... Fokus semasa memandu)

Dia: Yee... Kawan cakap boleh tak jual sepeket seringgit kat dia...

Aku: Eh?? Jual 1 peket seringgit? Berapa keping nak kena bagi tu...

Dia: Alaaaa... Along kira lah sendiri... Along buat lah bisnes jual biskut pulak...

Aku: Ishhh... Memandai je... Along saja je bagi rasa...

Dia: Kalau esok nak bawak lagi biskut tu boleh tak?? Kawan suruh bawak lagi...

Aku: Boleh tapi tinggal kan sikit untuk orang kat rumah...

Dia: Ok... Eh... Along... Esok kan kiteorang nak pergi lawatan....

Aku: Pergi mana??

Dia: Taman Buaya je.... Tapi excited giler... Hahaha rasa tak boleh nak tidur dah ni...


Korang pun pernah jugak kan jadi macam adik aku ni... Hahahaha excited nak pergi lawatan sampai tak boleh nak lelap mata... Barang nak bawak pergi lawatan pun siap kemas mengalahkan siap kemaskan buku untuk subjek esok haha....


Aku: Berapa harga tiket nak masuk tu? Along pun tak pernah pergi... (Hakikatnya aku boleh jalan kaki je nak pergi Taman Buaya tu dari rumah... Punya lah dekat!!)

Dia: Entah lah.... Cikgu suruh bayar sekali dengan duit baju... Tak tau lah berapa harga dia....



Esoknya...................

Aku jugak yang jemput dia balik sekolah.... Muka dia lain macam aje... Pastu mak aiihhh HITAM kulit dia.... Hahahaha tak baik gelak... Kesian dia kulit terbakar....

Aku: Awak ok tak... Kenapa muka macam tu?

Dia: Mabuk!! Pening.....................

Aku: Buat apa kat Taman Buaya tu sampai mabuk-mabuk?

Dia: Mabuk sebab main cawan yang berpusing-pusing tu.... Ishh pening kepala......

Aku: Lah kenapa naik benda tu kalau pening..... Tak bawak minyak angin?

Dia: Dah lah naik sampai 2 kali..... Pening... Pening.... Tak bawak pun minyak...

Aku: Dah tau pening boleh pulak naik sampai 2 kali?? Awak niiii.....

Dia: Saje je naik sampai 2 kali hehehe.... Pastu main bumper car yang langgar-langgar tu... Tapi TAK BEST!!!!

Aku: Kenapa??

Dia: Kereta tu asek rosak je... Geram... Baru tekan paddle sikit enjin mati... Sangkut-sangkut bawak kereta tu... Tokey mainan tu asek datang betulkan je.. Iye-iye jek kiteorang ni naik kereta tu siap pakai seat belt untuk keselamatan...

Aku: Hahahahahahahahahahahaha (Terbayang saat diorang punya enjin mati hidup mati....)

Dia: Kiteorang bagi tau kat semua kawan-kawan jangan naik bumper car tu... Mahal RM4 tapi rosak...

Aku: Apa lagi yang awak buat kat Taman Buaya tu?

Dia: Kiteorang mandi kolam... Cetek je airnya... Paras pinggang....

Aku: Bersyukur lah awak tu pendek... Ok lah tu paras pinggang... Kalau awak tinggi kang tak memasal dapat paras buku lali je... Hehehehehe (Kakak kaki sakat.....)

Dia: Emmmmmmm...... (Malas nak layan dalam masa yang sama bersetuju dengan statement aku... Hahaha)

Aku: Ni dah nak masuk Asar... Zohor dah solat ke belum ni?

Dia: Dah... Solat kat surau Taman Buaya... Jadi imam lagi tau... Kawan jadi makmum...

Aku: Oooo.... (Dalam hati rasa uuuuuu.... Bagusnya... Hahaha....)

Pastu senyap je suasana dalam kereta... Dah tak ada suara pot pet pot pet.... Rupa-rupanya.....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

TIDUR dah.... Hahahaha penat sangat lah tu dengan muka dah hitam... (Gambar kat atas tu bukan dalam kereta eah...)


-The End-


No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3