Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, July 26, 2011

MENU MINUM PETANG HARI NI CHOCOLATE CHIP COOKIES

Hari ni follow Umi pergi JPJ... Pergi Dobi cuci karpet sebab nak prepare untuk raya supaya tak penat bulan puasa nanti... Pastu pergi Jusco membeli barang nak buat Savoury Chicken lah.. Cheesecake Oreo lah... Chocolate Chip Cookies lah... Dan lah lah lah.....

Terajin pulak nak cuba resepi baru iaitu Chocolate Chip Cookies yang aku dapat dari kawan Mak cik aku... Senang dan memang senang cuma bab nak membakar kena extra hati-hati kalau tak nak biskut jadi hangus....

Macam biasa jugak sempat lah siapkan biskut sebelum adik pergi kelas malam kat sekolah... Nanti pung pang pung pang lah cerita kat kawan dia... Hehehehe lagi satu.... Kompem lah biskut ni jadi salah satu dari beberapa jenis biskut raya aku nanti...

Buat yang pelik-pelik orang tak makan.. Tapi kalau benda yang ada adik beradik coklat ni memang laju je orang makan.... Hehehe betul tak? Ok lah... Kepada yang suka benda bercoklat ni.. Aku persembahkan resepinya yang aku copy dari Ovenkecil.blogspot... Kawan Mak cik aku punya blog... Kat situ ada banyak lagi resepi lain tapi yang ni lah 1st resepi dari dia yang aku cuba....




Bahan-bahan ayak :
  • 280 gm (2 1/4 cawan) tepung gandum
  • 10 gm (3 tsp) serbuk koko
  • 2 Tbsp tepung jagung
  • 1/2 tsp soda bikarbonate
  • 2 Tbsp susu tepung
  • Secubit garam
Bahan-bahan lain :
  • 250 gm mentega
  • 150 gm gula kastor
  • 1/2 tsp asen vanilla
  • 1 biji kuning telur
  • 100 gm (1/2 cawan) coklat chip
  • 100 gm sebarang kekacang(walnut, badam, gajus dll yang dicincang) atau kismis - optional


HASILNYA......



Ni lah hasilnya yang aku adun dan buat petang tadi....




Untuk adunan yang kat atas tu... Dapat lah memenuhkan satu bekas sebesar ini....



ADA SAPE-SAPE YANG TAK BIASA MINUM PETANG TAK?
BAGI AKU SAAT INDAH ADALAH MINUM PETANG..... HAHAHA AMAN JE...





No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3