Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Friday, July 22, 2011

KISAH TELEKUNG AKU


Awal pagi ni saje lah nak cerita... Kalian nampak kan telekung yang aku pakai tu hehehe... Aku dapat telekung ni dari nenek aku.... Aku pun tak tau siapa yang hadiahkan telekung ni kat nenek aku.. Made in Indonesia... Nenek aku siap bagi tau harga dia RM90... Mahal... Tapi sayangnya dia tak dapat nak pakai lagi... Sekali je nenek aku pakai pastu terus dia bagi kat aku...

Masa tu aku kat kampung... Saja lah aku duduk dalam bilik nenek aku... Tiba-tiba dia hulur telekung tu suruh aku ambik... Sekarang dah 2 tahun aku pakai... Kira lama jugak tak pernah tukar pun... Hehehe...

Al kisah nya...

Nenek: Ambik lah telekung ni...

Aku: Kenapa? Dah ada dah telekung...

Nenek: Tak apa ambik lah buat pakai kat poli tu...

Aku: Owh... Terima kasih... Cantek telekung ni....

Nenek: Memang cantek pun... Orang bagi... Mahal...

Aku: Oooo... Macam telekung dari Indon je...

Nenek: Memang pun telekung buatan Indonesia... Tengok lah sulam-sulam yang cantek tu..

Aku: Kenapa tak pakai je? Kenapa bagi orang lain?

Nenek: Atok komen nenek pakai telekung tu....

Aku: Heheheh... Atok komen? Atok komen apa?

Nenek: Nenek solat belakang Atok.. Jadi makmum... Lepas je Atok bagi salam dia toleh tengok Nenek...

Aku: Hehehe pastu??

Nenek: Lepas tu Atok kata lah kenapa pakai telekung macam ni... Ada sulam kilat-kilat lah... Orang muda je pakai telekung macam ni...

Aku: Eh.. Ok apa kalau Nenek pakai nampak muda..

Nenek: Hmmm... Kalau Atok dah komen macam tu memang maknanya dia tak suka lah tu tengok Nenek pakai telekung tu... Macam muda sangat pakai telekung macam tu...

Aku: Hahahahaha........



Hahahaha kalian terbayang tak macam mana Atok tengok Nenek aku pakai telekung tu..... Mesti Atok buat muka pelik... Apa-apa pun aku rasa bertuah dapat pakai telekung ni... Selesa pun selesa.... Yang penting... Itsmenoni kata... Telekung kat rumah jangan biarkan sama macam TELEKUNG AWAM yang sentiasa penuh bau-bauan.. Kekal bersih ok!

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3