Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Monday, November 12, 2012

Makan-makan... Warong Saga dan Hutan Bandar

Assalam...


Menonton rancangan TV Asian Food Channel kat Astro memang menjadi satu kemestian untuk aku dan family... Ini boleh dikatakan habit jugak lah... Kadang-kadang tu bangun pagi terus nak bukak lepas tu mula lah lapar tengok rancangan masakan dan sesi merasa makanan kat TV tu..

Melalui siaran AFC tersebut... Aku dapat tau ada satu warong yang best kat JB... Nama warong tu Warong Saga... Klasik warong tu... Hiasan dalaman dia memang banyak gambar lama masa zaman hitam putih tu... 

Hasrat nak pergi tu dah lama... Dari sebelum nikah lagi... Memang nak sangat pergi tapi tak ada siapa pun yang nak bawak aku ni ke sana sebab masing-masing tak tahu... Hehehe tanpa diduga.. Ayat skema sikit... Tanpa diduga... Lepas nikah, baru lah aku tau yang Warong Saga tu merupakan salah satu port baik husband dengan emaknya selalu makan malam....

Hahaha... Happy tau ada orang yang tau tempat tu... Jadi dengan izin Allah dapat lah aku makan kat Warong Saga baru-baru ni hehe... Jom kita tengok...

The next day... Kami pergi sarapan kat Hutan Bandar... Husband nak suruh aku rasa Mee Koloh Sarawak dan Char Mee... Aku pun tak tahu Mee Koloh tu asalnya dari Sarawak atau sebenarnya ia berasal dari makanan cina... Char Mee pun aku tak pernah dengar hehehe...

Berangkat lah kami ke Hutan Bandar... Tempat nostalgia masa zaman aku duduk JB dulu.. Selalu jugak lepak situ sarapan pagi satu family... Abah lah suka bawak kami ke situ... Sekarang husband sendiri pulak rajin bawak aku sarapan pagi kat sekitar JB hehe.. Bagi aku lah.... Breakfast husband and wife ni lagi best dari candle light dinner... Kalau pagi tu lapar... Malam kurang lapar lah hehehe..





Thank you sebab bawak ke sini...






Husband cakap... Ini antara menu yang best... Tauhu goreng
yang dicurahkan sambal kicap manis... Memang manis tapi
manis dia tu buat sambal ni sedap dan rasa naaakk je makan lagi..






Muka kepenatan sebenarnya hahaha...
Maklum lah baru je sampai JB.... Itu pun
husband datang Batu Pahat ambil aku dan 
bawak balik JB... 






Ini Nasi Goreng Ayam milik husband...






Bila hampir semua menu sampai
di depan mata kami....






Ini Mee Hoon Sup milik aku... Dah makan tauhu banyak 
sampai tak larat nak habiskan mee ni....






Morning........ Dalam perjalanan
ke Hutan Bandar....







Ini lah dia Char Mee.. Bagi aku Char Mee ni macam ala-ala
spagethi carbonara.... Kuah dia ada macam rasa lemak mushroom
... Tapi kat sini isi ayam dia memang best!!! Harga RM 4 je...





Ini lah dia Mee Koloh... RM 4 je semangkuk... Puas dan sedap..
Macam biasa... Isi ayam dia memang awesome giler...Best sangat!!



Gerai yang kami pilih untuk makan Mee Koloh dan Char Mee ni adalah gerai bernama ATIRAH EATERY... Kalau ada yang dah sampai JB... Rasa nak carik breakfast.. Singgah-singgah lah Hutan Banda dan cari gerai ni... Kalau rasa tak cukup semangkuk... Heheh order lah lagi... Okay...

Itu je untuk entri ni... So... Jangan lupa try.... Terima kasih....

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3