Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, May 10, 2011

+MAKAN KAT SECRET RECIPE PASTU BALIK UMAH MASAK SECRET RECIPE+

Aku sukaaa sangat lepak kat Secret Recipe dengan adik perempuan
aku yg sorang je tu.. Suka lah nak test macam2.. Aku turun KL... kami
g Mid Valley serang terus Secret Recipe.. Kalau dia balik Melaka plak
kami lepak kat Secret Recipe Jusco...

Masa baru2 datang bp.. Aku carik2 jugak mana lah Secret Recipe ni..
Ade ke tidak kat Batu Pahat ni.. Karang kalau ngidam macam mana...
Hahaha...ada member bagi tau Secret Recipe wujud kat Batu Pahat ni..
Cuma jauh ler dari Parit Raja kan... X kisah lah jauh pun kan janji ada..

1st time ajak bff datang makan kat Secret Recipe... Selalu datang singgah
beli kek je pastu balik Parit Raja makan kat warung.. Haha... tapi kali
ni seriously 1st time makan kat situ... Saje nak mengajar orang rasa makan
mahal2 sekali sekala... kalu berkala-kala memang lah cepat abes duit..

Jom tengok menu apa aku ajar bff aku makan.. hahaha


Aku order Hot Chocolate sebab Hot Chocolate dengan
aku x dapat dipisahkan hehehe...

Banana Chocolate Cake... xde cheese rasanya
sebab aku nak order benda lain tapi bercheese...

Kita selak2 menu dulu.. sebab malam tu aku
bos hahaha jadik aku yg pilih....

Ok... Aussie Cheesy ni xde dalam menu tapi
tetap segar dalam ingatan aku sebab hehehe
ni lah antara menu yg aku n adik pempuan aku
pernah order sebelum ni..

Tengok tu...yes2.... Penuh dengan kelazatan keju...


Jenis family aku kalau dah g makan tu bukan sekadar makan...
Aku mewarisi sikit2 deria rasa makanan dari Abah hehehe...
Mula2 aku tengok2 dulu Aussie Cheesy apekah bahan2 yang
dia letak... pastu aku rasa perlahan2... aku nak tau bahan ape
yang dia letak dalam menu ni...

Berkerut jugak lah muka sesaat dua pastu....
I GOT IT!!!!

Masa kat arab.. malam2 aku lapar jadik aku pun bekerja lah
kat dapur comel abah tu tung tang tung tang buat Aussie Cheesy
ni guna microwave jek.. hehehe... Buat banyak2 sebab kompem lah
adik2 aku nak jugak karang...

Buatnya adelah 10 minit tapi makannya x sampai 5 minit pun...
Lajuuuuu je masing2.... Haha lagi pulak bersaing dengan adik2
lelaki yang ramai tu kan...

Korang nak tau ape resepinya.. Mungkin x sebijik seketul mcm
Secret Recipe tapi dah 98% sama...

Bahan2nya ialah:

  • KENTANG GORENG
  • KEJU HIRIS @ KEPING
  • LADA PUTIH
  • GARAM
Cara2 masak:

  • Mula2 korang goreng2 dulu kentang goreng.. Dah siap goreng tos kan minyak dan tabur lah garam dengan lada sulah pastu tampi2 sket bagi sekata kat seluruh fries tu...
  • Pastu amek mangkuk yg tahan microwave kan.. Korang letak fries tu sikit dalam mangkuk.. Pastu tabur lah keju..
  • Pastu tabur lagi fries and tabur lagi keju sampai abes fries and keju korang... Kira keju dengan fries tu berlapis lah...
  • Last sekali masuk je microwave x pun oven tunggu sampai keju tu cair.. SIAP!! hehe

Resepi senang kan tapi aku makan kat Secret Recipe RM7.00++ jadi buat sendiri kat umah boleh makan puas2 yer.. Selamat Mencuba(^^,)

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3