Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, June 28, 2011

UPTOWN MITC

Sebelum ni aku ada cerita pasal entri Kenapa Drebar Aku Marah-marah kan? Hehehe... Entri yang tu masa cousin aku nak balik KL.. Tapi entri yang ini adalah ketika cousin aku masih berada kat Melaka.. OK lah ini ada entri yang baru rajin sikit aku nak post... Rajin sebab aku nak promote sikit negeri kelahiran aku walaupun tak berapa nak menetap sangat kat bumi bersejarah ni hehe...

Malam sebelum cousin aku balik KL.. Aku sempat bawak dia keluar pergi jenguk Uptown MITC .. Dia pun jarang-jarang dapat jalan hujung minggu.. Jadi aku pun dengan berbesar hatinya bawak lah dia ke tempat yang dia rasa nak pergi..

Uptown MITC ni tak lah panjang macam Uptown tempat lain.. Tapi dari segi harga aku masih berpuas hati lah sebab boleh tawar-menawarkan... Jadi aku tak lah terasa rugi kalau shopping kat sini... Uptown ni betul-betul depan Mydin MITC.. Tak jauh dari Tol Ayer Keroh...

Jom cuci mata kat gambar bawah ni hehe...


Seingat aku pukul 4 petang ada peniaga dah mula pasang payung... Uptown ni tutup pukul 1 pagi...



Cousin aku ni memang tengah carik beg.. Jadi kiteorang pun pergi lah usha-usha beg... Paling murah beg kat sini harganya RM20... Paling mahal RM30 ke atas tapi tak ada yang cecah RM50..



Jejaka-jejaka kami yang ikut pergi Uptown... Hehehe kesian mereka menunggu kami shopping..



Ok.. Aku memang suka tolong orang pilihkan barang tapi kan.... Huhuhu dalam pada tu dengan aku-aku sekali TERbeli....



Sorry lah ye cik abang.. Huhu Along awak ni tak ada duit sebab cuti sem.. Jadi tak dapat lah nak belikan... Apa-apa pun tahniah sebab dapat No.2 dalam kelas.. UPSR nanti dapat 5A ye.. Ikot abang-abang awak yang lagi 3 tu.. Kan terer-terer semua.. Hehe...



Cousin aku memang serious mencari beg nak pegi keje..



Petang dah datang kedai ni tapi cousin aku tak beli pun beg kat pak cik ni.. Dia sibuk usha beg kat kedai lain... Tiba-tiba malam tu jugak dalam hati dia teringat kan beg yang ada kat kedai pak cik ni... Dengan pantas aku yang berlari dulu nak pergi tengok kot-kot lah kedai pak cik ni dah tutup... Hehe sekali tengok rupanya belum tutup.. Akhirnya cousin aku beli beg yang dia berkenan kat kedai pak cik ni.. "Rezeki kamu..." Kata pak cik sebab sebelum tu ada orang nak beli dah tapi tak jadi..



Cousin aku.. Handsome tak? hehe



Sayang korang tau tak... Hahaha nanti datang lagi...



Usha beg je tak cukup.. Kami teruskan dengan pencarian selendang pulak..



Itsmenoni dan cousin aku...



Jalan-jalan carik barang....



Cousin aku si budak comel... Haha..




Aku: Cantek kan selendang ni.... Pilihlah... Murah ni...
Cousin: Kalau kita beli... Along pun kena beli jugak.. Hehe..



Aku: Kalau macam tu.. Kita survey dulu... (termakan pujuk aku ni..)
Cousin: Hehehe... Ha ok.. Jom kita tengok-tengok dulu...



Hah!!!... TERbeli dah... Tapi aku lagi suka corak selendang cousin aku dari aku punya.. Ni bila lah aku nak pakai huhu....



Aku: Tu tengok tuuu... Lagi cantek lah selendang tuuu...
Cousin: Apa kata jalan pandang depan je.. Jangan tengok kiri kanan k...



Kat Uptown ni jugak ada jual pet... Bagi yang minat bela arnab... Sugarglider.. Binatang yang macam cartoon Sonic tu pun ada hehehe...



Lepas buzy kat Uptown.. Aku tengok jam dah pukul 12 malam... Alamak... Malam masih muda lah kalau hari sabtu ni... Hehe jadi aku mintak izin dulu kat cousin.. Boleh ke tak dia keluar sampai lewat malam ni.. Aku ni memang lain sikit... Apa-apa pun boleh jadik kalau ada geng... Suka je keluar-keluar tapi keluar dengan niat baik-baik je ye... Hehe

Bila cousin aku kata ok je.. Terus dengan pantas aku pergi drive thru McD sebab nak beli ais-krim chocotop sorang satu.. Tapi bukan aku belanja hehe.. Itsmenoni yang belanja lah.. Punya lah lama turn kami nak dapat ais-krim sampai kereta-kereta belakang kami hon-hon...

Akhirnya ada sorang uncle tu keluar kereta dan cakap kat tingkap McD tu suruh cepat sikit buat keje sebab dia dah penat menunggu... Korang nak tau kenapa??

Kiteorang mintak choco top... Tapi disebabkan mesin dia problem dan ais-krim pun cair je.. Last-last dia bagi sundae terus... Hehehe... Bayangkan bayar RM10.20 untuk 6 choco top tapi digantikan dengan 6 sundae.... Happy sangat.... Favourite aku tu.. Hahaha...

Lepas dah dapat sundae tu aku drive ke Dataran MBMB.. Saja bawak diorang lepak situ makan-makan sundae... Sampai pukul 1.00 pagi... Kami pun segera lah balik rumah hehe...


Ok ni hasilnya bila aku lilit sendiri selendang ni... Belajar dari MARIA ELENA punya video kat blog dia... Aku tak tau kenapa.. Aku admire dia.. Dalam banyak-banyak blogger yang popular.. Aku follow dia sorang je.. Memang Peliks.... Sama macam url blog dia.. Hahaha...




Ok lah... Sekarang aku memang mood blog walking giler-giler ni... Aku rasa cousin aku punya blog pun aku habis baca dah... Budak UTHM punya blog ada beberapa orang yang aku habis baca jugak entri mereka.. Kepada yang nak aku blog walking dan lepak habis-habisan dalam blog kalian.. Hehehe jemput lah tinggal kan link... Salam semua... (^^,)

2 comments:

Angah . Izzah said...

hahhaha...cpat blogwalking itsmenoni hyukkie punye...ade lagu nagging version Itsmenoni and hyukkie..hahahhaa ^^

RIMA DANIA said...

itsmenoni: ye..ye jap g i datang ha...hehehe

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3