Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Wednesday, September 5, 2012

Al-Kisahnya Jaga Anak Saudara Sebelah Suami

Assalam...


This becoming Saturday 8 september genap lah aku 24 tahun... So, aku kahwin masa umur 23 tahun 9 bulan... Yes! Memang loghat sikit tapi aku nak jugak cakap 23 tahun 9 bulan tu hehe... Bila dah kahwin mesti family member kita pun bertambah...

Macam sebelum ni aku ada bagi tahu yang sebelah husband aku ada berbelas anak saudara sebab husband anak 2nd last.. Tinggal adik bujang dia je belum kahwin sebab baru 20 tahun dan tengah study diploma lagi..

Untuk menantikan cahaya mata sendiri.. Of coz lah bukan sekarang sebab atas perancangan dan persetujuan bersama, kami sekeluarga memang dah plan aku pregnant lepas habis study atau lepas majlis kahwin next year dan seangkatan dengannya... 

Nak plan anak pun atas persetujuan ibu bapa aku dan ibu bapa mertua jadi semua orang faham kedudukan aku sebagai student full time yang dah nak mula Projek Sarjana Muda sem depan! 

Maka bila balik JB aku suka layan anak-anak saudara... Jaga diorang bila mak diorang kerja + baby sitter pun tak habis cuti raya lagi jadi kakak ipar hantar anak-anak dia kat rumah mak mertua... So.. Ini lah peluang saya nak menunjukkan bakat keibuan...




Ini dia Atiyah Firzanah Binti Mohd Hanafi...
10 bulan umur dia...





Biasanya dia bangun awal lepas mama dia pergi kerja...
Selalunya bila aku pegang dia memang time tu lah pampers
dia penuuhhh dengan poops hehehe.... Ucuk dah Atiyah..

Time mandi memang nangis... Nak handle dia tak susah
sebab dia ringan je.. Boleh pegang sebelah tangan but with
confidence lah..

Kalau suruh suami yang mandikan anak saudara dia yang ni
memang dia tak nak sebab dia kata baby lepas tu anak orang..
Dia risau + takut hehehe...





Dia ni aktif.... Ada je benda dia nak buat dan dia
ni BIJAK... Aku rasa sebab susu formula yang mama dia
bagi + bf mama dia buat dia jadi BIJAK...

Mula-mula dia bercak-cak dengan aku guna CD ni hehehehe...





Lepas tu dia Baaaaaaaaa.....





Hahaha next... Dia nampak something interesting..
Something yang lagi best dari CD yang dia pegang tu..

Yes..... Handphone aku....!!!! Bila aku tak bagi dia pegang...





Dia jadi macam ni......... Hukhakhukhik..
Merengeeekkk....... Nak nangis...





Puas dia merengek sampai tak tahu dia nak
apa... Buatkan susu pun dia tolak botol susu tu...
Bagi makan biskut raya pun tak nak.. 
Akhirnya aku dukung dan tepuk-tepuk belakang dia...
Pusing... Pusing.... Depan kipas angin... Dia senyap...
Tak ada respon... Hahahahaha rupanya dia TIDUR!



Happy okay budak kecik ni tidur... Lalalalalala.... Berjaya jugak akhirnya hehehe... Wondering future daughter aku pulak macam mana hehehe...

Terima kasih......


No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3