Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Wednesday, September 12, 2012

Masih seorang pelajar sepenuh masa tanpa batasan...

Assalam...


Alhamdulillah... Genap lah 3 bulan menjadi isteri dia pada cuti Hari Malaysia 16 September 2012....    Rasa bersyukur tak terhingga sebab dapat jadi sebahagian dari wanita yang telah berkahwin.. Tetapi... Hehehe ada tetapi tu... Tetapi...

Tetapi tidak bermakna bila kahwin mesti terus rancang nak anak... Anak tu rezeki dari Allah... Tapi untuk student degree sepenuh masa macam aku ni... Lepas tu sibuk dah dengan Projek Sarjana Muda... Semua tu kena rancang lain kali sebab aku ada Misi dan Visi nak berjaya dalam degree...

Hehehe kawan-kawan sebaya aku ramai lagi belum kahwin... Aku boleh lah saing-saing diorang bawak perut time konvo ke.. Hahaha seronok jugak lepas tu rasa macam kelakar pun ada... Tak gitu Puan PINU NUYU? (sorang lagi classmate u yang dah 2 tahun kahwin + kami lahir hari yang sama dan pada tahun sama hari...)

Misi dan Visi kami sama sebab kami jelas dengan hala tuju kami.. Yang paling penting... Family kita dan family suami memang pakat-pakat setuju dah memang kami tak rancang ada anak on the spot... Kami didahulukan sebagai student sepenuh masa =)

Bukan tak mampu nak jadi ibu masa tengah study ni... Ada je yang pregnant masa tengah study.. Diploma ada.. Degree ada... Ramai je.. Tapi untuk aku lah kan... Aku sebagai diri sendiri dan atas persetujuan seluruh keturunan dan ahli keluarga kami berdua prefer nak study dulu sampai selesai.. Kerja dan earn more money untuk anak-anak aku..

Masa tu aku fokus sebagai wanita bekerjaya dan Umi pada anak-anak aku... Sebab ramai sangat lah yang tanya bila aku nak bersalin... Padahal... Berat badan naik masa raya huhuhu.... Tak ada kena mengena pun pasal pregnant... Gemok sangat ke aku?? Hahahaha....

Paling teringat bila jiran tiba-tiba datang serbu Umi aku tanya bila aku nak bersalin... Aku dengar Umi cerita pun aku terkejut sebab tak sangka sampai terkeluar soalan macam tu.. Hahaha nampak sangatkan jiran tetangga pun tak sabar nak ada baby baru kat kawasan tu hehe...

Insyaallah semuanya kami rancang TAPI kalau Allah kata ADA maka akan ADALAH baby tu nanti.. Ameen... Tapi masing-masing ada matlamat yang jelas dalam urusan kehidupan masing-masing... 

Hehehe memandangkan dulu sebelum nikah... Banyak benda terbatas aku nak buat dengan suami aku... Semua benda kena jaga tau tak... Jadi... Sekarang ni.. Hehehe dengan penuh happy lah aku dapat bercinta puas-puas dengan suami...

Waahh... Dah boleh naik kereta berdua jalan dating jauh-jauh... Dulu nak jalan pimpin tangan pun jangan harap lah.. Sekarang dah boleh dah.. Makan luar selalu berdua.. Seronok je.. Tenang pun ya jugak... Suami kita kan.. Hehehe kiranya sekarang ni bagi chance lah nak dating puas-puas.. Kannn..

Paling best kalau suami hantar kat bus station... Hehehe dengan suka hatinya salam, peluk, cium (sedih sebab lama lagi baru nak jumpa)... Nanti ada je mata-mata pandang semacam.. Yelah.. Nampak gaya macam belum kahwin kan.. Mesti orang ingat apa lah budak-budak ni buat..

Ok... Tu jelah yang nak distory kan kat semua yang membaca... Jika kita ada matlamat... Kita ada mission kita tersendiri... Peduli cakap-cakap orang sebab hidup kita adalah hala tuju kita... Kalau mission fail.. Kita yang menanggung bukan yang tukang bercakap tanggung.. Kann..

Nak kahwin kena merancang, nak beli kereta kena rancang... Malah nak pergi kedai runcit pun kita rancang nak beli barang apa yang kita nak... Betul tak?... Dalam masa yang sama.. Kita hormati setiap perancangan teman-teman dan elak untuk mempersoalkan terlalu banyak... Ok kawan-kawan hehe...





Siapa yang tak nak... Hahaha...






Dah berlatih mandi kan adik-adik saudara dan anak-anak saudara suami..






Fuhhh... Tembam budak neh.. Gomol-gomol sama dia....






Kalau baby girl mesti excited beli barang-barang dia
hahahaha.... Ooo... Ni petunjuk kena belajar rajin-rajin
+ dapatkan kerja yang bagus.. Nanti nak shopping gaun pink
ada ribon, bunga-bunga.. Nak beli topi ada reben besar lagi...






Aku tak sabar nak tengok perot Kak Et atau nama lainnya
bakal Dr.Noranifitri hehe... Tak sabarnya nak tunggu baby
dia lahirrr... Mesti comel macam mama dia...

Dalam masa yang sama... Tahniah untuk Miss Shahariah Bt Salleh
sebab dah bertukar status kepada Puan Shahariah... Happy for u..
Tak sabar jugak tengok dia bahagia dengan baby-baby yang comel..





TERIMA KASIH....


2 comments:

mrS pinu said...

2 la sedih sgat..sape yg ta mau bby..sedih lgi bile hubby cakap nak bby la...ohhh sentap la jugak..tp tgung jwb student lg penting..ta lama dah...sabarrr...heheheh

RIMA DANIA said...

Pinu: hehe faiz pun excited nak baby jugak hehe tapi tu lah persefahaman antara suami isteri.. walaupun suami nak baby tapi dia restu isteri dia belajar & duduk jauh dari dia.. impian kita dah tercapai... hehe lepas ni kita balas jasa diorang dengan ada baby pulak hehehe

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3