Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, September 18, 2012

Dine In Cakes For Husband

Assalam...


Jumaat lepas dengan penuh rasa TAK SABAR aku menunggu husband jemput kat rumah sewa sebab kami nak balik Melaka... Ya! Rumah parents aku... Semangat membasuh baju, mengemas barang dan sebagainya sebab cuti sampai Isnin... Jumaat malam kami bertolak balik Melaka dan sampai Melaka kami singgah makan kat McD dulu.. Ada story lain pasal kat McD tu =)

Bila husband ada depan mata almost 24 hours ni... Hehehe aku pun suka buat eksperimen macam-macam pasal makanan... Jadi ke tak jadi ke... Tu belakang cerita... Janji kita cuba dulu...

Maka aku sempat buat 2 jenis cake iaitu Carrot Cake dan Kek Batik... Untuk Carrot Cake tu husband yang request sebab nak bawa pergi jamuan kat office dia pada hari Selasa pagi... So, Isnin tengahari lepas siapkan breakfast dia, aku pun berusaha untuk siapkan sebiji Carrot Cake bersama cream cheese topping...

Untuk Kek Batik pulak, aku memang dah lama terasa nak buat tapi tak pernah terbuat... Jadi di kesempatan yang ada tu... Adik-adik pun ramai kat rumah, maka aku buat jugak Kek Batik untuk pertama kalinya.. Tak sangka senang + sedap jugak...





Yeayy... Walaupun aku yang buat kek ni tapi yang tukang kemas semua
peralatan.. Yang menyapu dapur.. Yang mencuci segala pinggang mangkuk
adalah DIA =) 







Next time akan ku improve cream cheese topping bagi smooth and firm..
Masih tak puas hati dengan topping aku ni... Apa-apa pun dapat
sms... Husband kata kek dah di settle kan oleh staff kat office dia..
Semua suka... Alhamdulillah... Hmmm aku sendiri terkenangkan kek
ni... Patut lah selalu budak sekolah adik-adik aku nak order 1 slice
sanggup bayar RM5 sebab nak makan lagi kek ni....






Pembakaran....






Muffin Carrot Cake...






Muffin Carrot Cake yang dah siap...







Sedia untuk pulang ke JB...






Kek Batik ni adik yang bongsu pun dah berminat nak buat sendiri....
Sibuk nak jual kat kawan-kawan dia... Nak jual kat sekolah pulak tu..
Hehehe... Satu loyang ni tak sampai 24 jam pun boleh settle..





Story tentang kat McD tu... Alkisahnya....


Aku dengan husband makan kat McD berdua sebab tak nak lah nanti sampai rumah tercari-cari makanan atau pun tak nak susahkan Umi... Jam pun dah pukul 11 malam kot... Umi mesti dah tidur.. Jadi kami pilih McD untuk mengisi perut yang agak lapar...

McD kat tempat aku ni lain sikit... Maksud aku McD kat area taman perumahan aku ni lebih ramai family member yang datang makan kat situ... Jadi korang boleh bayangkan macam mana crowded McD tu dengan families...?

Aku dengan husband pun pilih tempat duduk yang sesuai lah untuk kami berdua.. Masa aku duduk kat meja tu, husband pergi toilet... Aku pun diam je menunggu kat meja tu... Masa tu lah adegan seorang pak cik meja depan kami tu tertengok-tengok... Pandang-pandang... Muka dia garang!!

Pak cik tu makan dengan family dia... Ada anak-anak remaja dia sekali.. Sampai husband dah keluar toilet dan duduk sebelah aku... Fuhhh.... Lagi Pak cik tu pandaaangg je... Lama-lama husband pun perasan jugak Pak cik tu punya stalker kami..

Husband: Lain macam je Pak cik ni pandang...

Aku: A'ah... Dari tadi dia macam tu... Kalau nak tau status kita... Tanya lah.. Jangan lah buat andaian bukan-bukan.. Lepas tu buat kita ni macam orang bersalah...

Husband: Kalau dia tegur kita.. Memang terus tunjuk surat nikah dalam kereta...

Aku: Tu lah.. Tak kan lah kita nak letak tag atas meja ni cakap "Just Married"... Pandang macam nak marah..



Kami makan siap main suap-suap hehehe... Tunggu jugak kalau Pak cik tu datang tegur... Hehehe tegur pun tidak.. Tapi memang garang lah muka dia pandang kami... Mujur lah kami tak buat muka bersalah... Sebab kamii TAK SALAH.. =)


Terima kasih...

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3