Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Sunday, September 30, 2012

RAINBOW CAKE with BUTTERCREAM FROSTING

Assalam...


Sejak naik sem ni.. Aku kerap balik rumah.. Tiap minggu balik.. Tak pernah lagi miss tak balik.. Ada je barang tertinggal.. Ada je hal yang buat aku balik rumah walaupun balik naik bas seorang diri... Hehehe...

Lepas tu kalau dah sampai rumah.. Malam sebelum tidur.. Aku pun belek-belek lah buku resepi yang ada dalam almari kat dalam bilik.. Hasil belian duit baucer RM200 tu hehehe.. Dah fikir masak-masak nak pilih resepi apa.. Esoknya terus buat sampai siap..

Untuk minggu ni aku memang dah tak sabar sangat nak cuba resepi kek pelangi atau rainbow cake.. Asalnya resepi ni aku dah bukak kat youtube setahun yang lalu tapi aku tak berapa nak puas hati tengok resepi diorang yang banyak pakai barang instant.. Aku nak guna bahan yang pure.. 

Jadi.. Aku pun buat kek ni berdasarkan resepi cake butter atau kek mentega.. Lepas tu aku letak pewarna kat adunan dan bakar setiap kek tu secara asing-asing mengikut warna.. Bila kek siap dibakar, aku buat buttercream frosting..

Senang tu senang tapi nak menghias kek yang susah sebab tak berapa pandai main dengan buttercream.. Gitu-gini makan masa 4jam setengah nak buat kek ni... Dan hasilnyaaa..





Rainbow Cake 4 warna...
Tapi warna biru tu tak berapa nak biru..
Dia lebih jelas warna kehijauan..








Bagiku agak cacat kek ni bila dah di make up kan hehe..
Rasa macam.. Kena banyak belajar lagi...








Alang-alang dah buat kek... Boleh lah pulang mangkuk kat jiran..
Merasa lah jiran makan kek aku buat kali kedua.. Harap-harap mereka
suka ya....




Malam nanti sesi mengemas pulak ya.... Huwaaa tumbang aku... Penat jugak... Tapi tak apa.. Tengok hasilnya sangat berpuas hati... Lembut dan rasa menteganya.. Boleh buat minum petang =)

Terima kasih...

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3