Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Saturday, January 26, 2013

Bersenam berpuluh ribu langkah...

Assalam...



Semalam petang bermula lah jogging yang pertama setelah bertahun-tahun tak jogging... Dulu sekolah ada jugak bersukan.. Main bola jaring ke.. Berbasikal ke.. Sekarang tak ada semua tu... Masa sekolah memang lain dengan kat poli dan u sebab masa zaman sekolah aku aktif.. Pagi-pagi pergi sekolah naik basikal... Jarak sekolah dengan rumah aku adalah dalam 10 minit.. Pergi balik sekolah dah 20 minit... Lepas tu kat sekolah panjat bangunan 4 tingkat entah berapa kali sehari.. petang main bola jaring sebab zaman tu wakil sekolah... 

Lagi membuatkan aku kurus sekeping bak kata Umi tapi dulu lah haha sekarang dapat title lain dah, aku sarapan pagi roti, cereal, nugget atau fries... Waktu rehat jarang sangat makan.. Tengahari pun jarang makan sebab tengahari aku masih kat sekolah... Budak kelas sains tulen balik lewat petang.. Kalau ada kokurikulum dan sukan pun aku tak balik rumah tapi prefer stay kat sekolah dan tak makan tengahari... Balik rumah aku lebih rela tidur dari makan... Malam pun buat homework dan tengok tv je dan tak peduli makan.. Dah lah seharian busy.. Lepas tu jarang rasa nak makan... So, memang kurus lah hahaha...

Start masuk poli.. Aku bantai makan semua bila stress belajar.. Aku sains tulen.. Masuk poli dapat Diploma Accountancy.. Memang pening kepala aku.. Baru sem 1 aku berjaya menggemukkan diri ini.. Dari 48kg terusssssss naik jadi 54kg lebih kurang 5 bulan! Hehehe happynya masa tu sebab tak kurus sekeping dah... Tapi makin meningkat usia makin ligat aku menggemukkan diri.. Sebab tu aku aim nak 54kg dan bersederhana dalam bab makan walaupun aku tak tahan nak jamah semua benda yang ada hehe... Dah kahwin lagi lah susah nak diet sebab husband ada je makin ligat aku nak makan... Sebab tu terpaksa lah aku menjaga kalori makanan dan makan sikit tapi kerap!




Tadaaa... Blueberry Cheesecake yang sempat aku buat...







Sepotong cheesecake sehari buatkan aku kena membakar lemak dengan
berjogging... ~sigh~ Tak memasal je kan....







Abaikan debu-debu bedak pada cermin... Abaikan muka
yang hitam legam bak dayang senandung sebab sunburn
akibat mandi-manda kat Wonderland Melaka..







Bila muka sunburn macam ni... Teringat wajah masa
zaman sekolah dulu... Macam ni lah... Kiranya masa
sekolah tak cantik pun.. Hitam berjerawat..
 Pakwe pun tak ada sebab tak cantik punya pasalkan hehe..
Bila difikirkan semula.. Syukur lah jadi single dan jadi yang
pertama pada husband sendiri...
Alhamdulillah yang tak ada pakwe masa zaman sekolah ni lah
orang pertama  dalam kelas yang kahwin dan yang
1st ada SUAMI.. Nasihat aku kat adik-adik yang sekolah
jangan risau tak ada orang yang minat kat kita... Jangan
risau kita tak cantik macam kawan kita... Allah dah tetap
kan jodoh untuk kita.. Bersyukur dengan apa yang kita ada..








Dulu masa aku umur 1 tahun... Aku ada bergambar kat buaian ni di
Taman Botanikal Melaka... Kena cari balik gambar tu...







Jogging lepas tu stop dan main buaian puas-puas hehe







Budak yang kiri kanan aku ni... Diorang jogging puas-puas dan tinggalkan
aku dan adik bongsu main buaian... Diorang lelaki dewasa... Stamina tak sama
macam aku... Untuk permulaan ni kita slow-slow dulu hehe...







Bila si Angah Izzah tak balik.. Aku dikelilingi 4 orang lelaki
ni... Bila 4 orang ni ada.. Kerja rumah jadi extra banyak..Fuuh...







Dinner lepas jogging.. Aku buat Pumpkin Soup... Sunnah makan buah labu
sebab Nabi Muhammad pun suka makan buah labu... Nanti resepi aku
update... Aku survey resepi kat you tube tapi dalam masa yang sama aku
cuba samakan rasa pumpkin soup aku dengan Secret Recipe.. Hampir
sama... Insyaallah SEDAP!







Aku makan sikit je... Kenyang jugak makan soup ni... Mungkin sebab dia
pekat dan kalau nak lagi special.. Tambahkan sikit cheese spread atas tu...








TERIMA KASIH!

No comments:

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3