Assalamualaikum... The owner of this blog is R.I.M.A D.A.N.I.A would like to thank you to all the viewers from all over the world.. Never felt hesitate to come again.. I'm always welcoming every single viewers and appreciate it..(^^,)

Tuesday, July 16, 2013

WEDDING RECEPTION punya kisah... Update!

Assalam..


Lambat update story pasal wedding reception hari tu.. Aku prefer update yang simple je time busy ni hehe.. Memandangkan hari ni kira tak berapa nak busy sangat, maka boleh lah aku share serba sedikit apa yang berlaku sepanjang wedding reception bulan lepas..

Untuk wedding reception ni kami guna wedding planner.. Wedding planner akan settle kan semua hal di dewan seperti hiasan dewan dari meja makan beradap, red carpet, catering, kompang.. Selain itu andaman juga di settle kan oleh wedding planner..

Kami di rumah hanya settle kan barang hantaran adik perempuan aku, goodies beg dan pakaian..

Ini hantaran adik perempuan aku si Angah untuk suaminya..













Kalau nak tahu.. Ini semua hasil tangan dan hasil kerjasama jiran tetangga yang datang rewang malam sebelum si Angah nikah... Pandai betul jiran kami menggubah hantaran... Suka.. Suka.. Suka.. Hehehe...

Esoknya Sabtu 22/6/2013...

Pukul 7 pagi mak andam dah sampai dengan pembantunya.. Mula-mula dia make up kan si Angah.. Lepas tu giliran aku pulak... Selesai make up, aku jumpa Umi.. Maklum lah tak pernah make up setebal ni.. Kot lah nanti Umi tak berkenan ke anak dia kena make up tebal-tebal...

Aku pun pergi jumpa Umi.. Respon Umi.. "Cantik!! Kemas, tak kepuh, tak over.. Bagus mak andam ni... Boleh mintak nombor phone dia.. Mana tau lain kali ada orang nak pakai mak andam, boleh suruh diorang try mak andam yang ni..."

Aku pun puas hati dengan hasilnya dan layanan yang diberikan.. Dari make up sampai lah pakaikan veil, tudung dan sebagainya.. Memang best!! Tapi........ Lupa nak mintak nombor phone dia.. Huhuhu...

Jam 9.30 pagi kami bergerak ke Masjid Al-Alami MITC... Tempat yang sama aku nikah masa tahun lepas..

Pukul 11.30 pagi si Angah dah selesai nikah.. Alhamdulillah dengan 2 kali lafaz, sah lah adik perempuan aku jadi isteri kepada adik ipar aku, Suhaimi... Hehe.. Masa salam nak batal air sembahyang, dia tak nak salam suami dia sebab dia malu sangat.. Lepas tu dia tak pandang suami dia.. Dia pandang Abah!! Suami dia nak cium dahi pun dia dah geleng kepala siap-siap.. Dia tak nak.. 



Family aku... Terasa ramainya lelaki dalam family aku hehe..
8 lelaki... 3 perempuan..

Keluarga mertua si Angah... Friendly family mereka ni.. 


Pukul 12 tengahari pulak.. Kami semua berkumpul depan Rumah Media MITC... Kali ni wakil dari pihak lelaki adalah keluarga sebelah bapa mertua sebab tahun lepas masa nikah dah diwakili oleh keluarga sebelah mak mertua..

Ini lah kali pertama aku bertemu dengan keluarga sebelah bapa mertua.. Kali pertama bertemu dengan nenek sebelah bapa mertua hehe... 

Dalam pada tengah fikir next step, apa yang kami kena buat lepas berkumpul... Abah meluru ke arah aku.. Abah kata.. "Along, ajak Faiz (husband aku), Angah dengan Suhaimi (husband adik) duduk kat kerusi depan pintu tu.. Wife Ketua Menteri Melaka dah sampai.. Dia ada kat dalam.."

Kami berempat pun cepat-cepat duduk kat kerusi yang disediakan oleh wedding planner dan pung pang kompang berbunyi...

Group kompang ni lain sikit... Aku rasa tak puas dengar diorang berkompang dan buat persembahan... Serius tersangat best!!!!!!!!!!!!!!! Diorang siap buat style lagi masa berkompang hehe.. 

Umi pun terkejut wedding planner pilih group kompang yang macam ni hehe.. Tak sangka ada group kompang yang awesome macam ni kat Melaka.. Aku sempat bisik kat husband, "Rasa nak joget lah hehehe...".. Husband reply, "Amboi!!! Hahaha...."...




"Best giler group ni hahaha.." Angah kata...



Adik yang kat tengah tu lah yang paling kecik dalam group dia hehe..


Selesai dendangan dua buah lagu.. Kami diminta masuk ke dalam dewan yang tengah full dengan tetamu yang hadir..







Husband dan Angah dah pakat tak nak ada pelamin.. So, Angah
mintak adakan dome ni sebagai ganti kepada pelamin yang tak ada..
.. Tema wedding kami roman style +english style
+ garden style..






Lepas makan beradap.. Kami terus jalankan misi melayan tetamu, jumpa saudara-mara dan kawan-kawan.. 






Alhamdulillah.. Ini lah DJ kami.. Sepanjang majlis berlangsung
banyak lagu nasyid terutama In-Team yang diputarkan termasuk
lah perkongsian hadis yang berkaitan dengan pernikahan, perkahwinan,
suami isteri dan alam rumahtangga.. 


Nama DJ kami Hazmir.. Sesiapa yang berminat nak dapatkan khidmat DJ ini bagi yang tinggal di sekitar Melaka, boleh lah bertanya pada tuan punya badan di FB.. Hehe.. Insyallah lain dari yang lain.. Aku yang tengah busy melayan tetamu sempat pasang telinga dengar DJ kongsi hadis.. Hehe

Di bawah ni antara rakan-rakan dan saudara-mara yang hadir.. Maaf.. Tak dapat nak upload semua gambar hehe.. Line jadi slow bila upload banyak gambar..



AnnaDarling business partner!!!!!!








Boss for the day hehe


Lebih kurang jam 3.30 hingga 4 petang, tetamu dah beransur pulang.. Kami pun membungkus makanan, mengemas barang dan hantar semua barang dari Rumah Media Melaka ke rumah... lepas tu baru kami outdoor sekadar suka-suka di kawasan tasik area belakang rumah...












Memang petang tu kami saja nak outdoor sambil bergelak ketawa kat sekeliling tasik.. Banyak ketawa petang tu sebab dua pengantin baru ni asyik malu nak bergambar sama-sama.. 

Pada malamnya, Pak cik sebelah Umi datang rumah.. Abang Umi (baju kemeja hitam).. Petangnya anak lelaki dia dah datang dengan wife dan anak-anak.. Malam tu ayahnya pulak datang..




Pengantin mengapit Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang 1..

Sepanjang hari tu memang enjoy habis... Alhamdulillah dapat jumpa raamaaaaaiii orang... Kawan sekolah, kawan poli, kawan U... Saudara-mara pun raaamaaii sangat yang datang.. Seronok dapat jumpa semua walaupun sempat sapa sorang 2,3 minit je agaknya...

Kalau boleh nak tegur dan layan semua orang tapi tak sempat... Kami mohon maaf dari awal majlis sehingga ke akhir majlis andai kata ada salah silap, terkurang di mana-mana yang kami tak sedar..

Terima kasih tidak terhingga buat keluarga sebelah Abah, Umi, husband dan adik ipar yang datang dari jauh dan yang dari dekat.. Yang banyak membantu sepanjang majlis diadakan dari awal sehingga ke akhir majlis..

Terima kasih kepada keluarga Ketua Menteri Melaka yang diwakili wife Ketua Menteri Melaka yang telah hadir pada hari wedding reception kami.. Terima kasih jugak atas mesej dan ingatan bekas Ketua Menteri Melaka yang tak dapat hadir sebab ada urusan lain pada hari itu..

Terima kasih kepada semua yang mendoakan kami dari jauh..Maklum lah masa hari majlis tu, jerebu tengah teruk.. Jadi ramai yang tak dapat datang sebab jerebu..

Terima kasih kepada sahabat sebelah Abah.. Sebelah Umi.. Kawan-kawan kami, kawan-kawan sebelah pihak Angah dan Suhaimi... 

It was a very busy day tapi akan kekal dalam ingatan... Terima kasih.....

1 comment:

Anonymous said...

Salam,
Boleh bagi contact group kompang yang menari tu tak?Urgent ni.untuk wedding saya di melaka jugak.
email sy die feeqamohd@yahoo.com

terima kasih banyak2 ye..
Afiqa

NOTES

NOTES
Jom LIKE page ANNADARLING di Facebook dan nantikan hanya yang exclusive dan terbaik insyaallah dari kami <3